Autor: Siim Sultson • 18. jaanuar 2010

Suurus ja reisija said tarbeveos tähtsamaks 

Võrreldes 2008. aasta tarbesõidukite müügiga, tõusid 2009. aastal enam hinda suur kaubik, veok ja bussireisija vedu.

 

Kõrvutades Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu  (AMTEL-i) tarbesõidukite müügiandmeid, ilmneb, et aastast 2008 aastasse 2009 liikudes on Eesti tarbesõidukite turul enam hinda läinud suured kaubikud ja bussid. Seevastu väiksed kaubikud ja raskeveokid, pickupid, veokid on oma turuosa minetanud.

Kui 2008. aastal müüdi Eestis 4118 tarbesõidukit, siis 2009. aastal 1225 masinat. Seega on taandumine 70,3%. Näiteks aastate 2007 ja 2008 võrdluses toimus tarbesõidukite müügis langus tasemelt 6615 tasemele 4118 autot ehk 37,7%.

Turuosati toimusid sõidukite müügis muutused aastate 2008 ja 2009 võrdluse alusel järgmiselt:

Kui 2008. aastal müüdi 1337 suurt kaubikut, siis 2009. aastal 546. Samas kasvas nende masinate turuosa 32,47%-lt 44,54%-le. Turuosa kasvas ka bussidel - 2008. aasta 1,63%-lt (67 masinat) 2009. aasta 4,82%-le (59 masinat). Turuosa suutis suurendada ka veok: 2008. aasta 3,76%-lt (155 autot) 2009. aasta 4,98%-le (61 autot).

Ülejäänud turuosalised minetasid aastate võrdluses nii müügiarvus kui turuosas. Raskeim kukkuja oli raskeveokimüük.

Väiksed kaubikud: 943 ehk 22,90% (2008) ja 235 ehk 19,18% (2009)

Raskeveokid: 1124 ehk 27,29% (2008) ja 202 ehk 16,49% (2009)

Pickupid: 492 ehk 11,95% (2008) ja 122  ehk 9,96% (2008).

 

 

 

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077