"Ette ei teadnud, just nüüd uudistest kuulsin," kostis kohmetusega Eesti Raudtee juhatuse liige Priit Haller jaanuarist tuleva võimaliku kütuseaktsiisi tõusu peale.
Äripäev tundis huvi, kas näiteks veonduse alaga seotud inimesed olid teadlikud, et eile lisas Riigikogu Rahanduskomisjon alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõule muudatusettepaneku. Selle ettepaneku kohaselt peaks järgmise aasta jaanuarist kerkima bensiini ja diisli aktsiisimäär bensiinitonni osas 6228 kroonilt 6615 kroonile ja diislitonni osas 5787 kroonilt 6148 kroonile. Seega peaks koos käibemaksudega kütuseliiter kallinema kuni 45 senti.
"See konkreetne ettepanek tuli küll ootamatult. Kui tõesti tuleb aktsiisitõus, siis loomulikult see mõjutab meie tasusid. Siiski ma pole veel seda seaduseelnõud oma silmaga näinud, seetõttu ei oska ma veel midagi täpsemat lisada," tõdes Haller.
Seotud lood
"Ei ole enne kuulnud. Just nüüd saingi Teie käest teada...," jäi sõnu valima EST-Trans Kaubaveod AS omanik Sulev Saareväli aktsiistõusu uudise peale.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.