"Finnair on suur firma ja see streik on nii suur asi, et nüüd lennuturul kindlasti midagi muutub. Kas nüüd lennuturg streigi järel ümber mängitakse, on iseasi," tõdes lennufirma Avies müügijuht Inga Rjazanova.
"Loomulikult tahaksime ikka lennata rohkem," tunnistas ta, "esimene asi oli muidugi enam tulu saada ja saame aru ka Finnairist, kellel on raske olukord ning soovime ka inimesi aidata."
Rajzanova sõnul on eile väljakäidud pakkumine lennata Soomesse endiselt jõus, hoolimta levivatest kuulujuttudest, justkui Avies ei kavatsekski seda teha.
Seni on järelpärimiste tulemusel valmis lendama vaid neli inimest. Kuid lennuk tõuseb õhku siis, kui on koos vähemalt 10 reisijat. Rjazanova sõnul on firma valmis lendama Soome vahet 18-kohaliste Jetstream 31 turbopropeller-lennkitega. Valmis ollakse ka posti vedama.
1991. aastal loodud ja Eesti erakapitalil põhinev Avies korraldab regulaarlende Tallinn-Kärdla ja Pärnu-Kihnu liinidel ning vajadusel kaubalende.
Seotud lood
SASi kontserni kuuluv Blue1 lisab Finnairi streigi tagajärjel kasvanud nõudluse tõttu hulga lennukohti. Samal ajal istuvad lendurid ja Finnairi juhtkond ikka lepitaja juures edasi, edastab Taloussanomat.
"Tavaliselt loodus tühja kohta ei salli. Jumal tänatud, et teised veavad ja klient sellest vaid võidab," hindas Tallinna Lennujaama juhatuse esimees Rein Loik Finnairi streigi tõttu kujunenud olukorda.
Sel ajal, kui Finnairi lennukid sisetülide tõttu seisavad, teeb Eesti lennufirma Avies täna ja vajadusel ka edaspidi Tallinn-Helsingi liinil kolm lendu päevas, teatab firma oma pressiteates
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.