"Klientidel on valida, kas ootavad ja maksvad vähem või saavad kohe, aga siis kallimalt," selgitas AS Schenker Lennu- ja konteinervedude divisjoni direktor Kristo Vrager Hiinast tulevate vedude närviliste arengute mõjusid Eestile.
Tema seletusel on õigupoolest Hiinast tulevate vedude tariifid viimasel ajal pidevalt tõusnud. Eriti kiirelt hakkas näiteks merevedude alal tõus tulema just augustis. Ühelt poolt põhjuseks merevedajate lisatavad erinevad maksud, teisalt aga Hiinas tõrked logistika alal. "On tagasisidet, et konteinerid ootavad arvestatava aja," nentis Vrager.
Merevedudes on ooteajad ja hinnatõusud viimase aja trend, mis jätkub - lennunduse vallas on see veelgi tõsisem.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Edasi juhtub see, et novembris ja detsembris eriti tõstetakse laevaliinidel hindu veelgi, lennuliinidel vastavalt enamgi," ennustas ta.
Tema sõnul on igatahes fakt see, et veel mõne aja eest valitsenud odavatest veohindadest enam üldse rääkida ei saa.
Seega kajastub tariifide tendents kaubahindadeski.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Viimase kuu-pooleteise ajal on Hiinast Euroopasse suunduvad kaubad ummistanud sealsed lennuväljad, edastab International Freighting Weekly.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.