"Klientidel on valida, kas ootavad ja maksvad vähem või saavad kohe, aga siis kallimalt," selgitas AS Schenker Lennu- ja konteinervedude divisjoni direktor Kristo Vrager Hiinast tulevate vedude närviliste arengute mõjusid Eestile.
Tema seletusel on õigupoolest Hiinast tulevate vedude tariifid viimasel ajal pidevalt tõusnud. Eriti kiirelt hakkas näiteks merevedude alal tõus tulema just augustis. Ühelt poolt põhjuseks merevedajate lisatavad erinevad maksud, teisalt aga Hiinas tõrked logistika alal. "On tagasisidet, et konteinerid ootavad arvestatava aja," nentis Vrager.
Merevedudes on ooteajad ja hinnatõusud viimase aja trend, mis jätkub - lennunduse vallas on see veelgi tõsisem.
"Edasi juhtub see, et novembris ja detsembris eriti tõstetakse laevaliinidel hindu veelgi, lennuliinidel vastavalt enamgi," ennustas ta.
Tema sõnul on igatahes fakt see, et veel mõne aja eest valitsenud odavatest veohindadest enam üldse rääkida ei saa.
Seega kajastub tariifide tendents kaubahindadeski.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Viimase kuu-pooleteise ajal on Hiinast Euroopasse suunduvad kaubad ummistanud sealsed lennuväljad, edastab International Freighting Weekly.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.