Möödunud majandusaasta tulemuste põhjal edukaim autotranspordiettevõte OÜ Kauritel teenindab peamiselt Skandinaavia ja endise Nõukogude Liidu riike.
Kauriteli kliendibaasist moodustavad Eesti kliendid vaid 15-20 protsenti. . Suurimad veomahud olid eelmisel aastal Skandinaaviast Venemaale suunduvatel kaupadel, keskeltläbi 60 täiskoormat kuus. Samas tänavu on need vähenenud ca 20-le koormale kuus.
„Seega on ajalooliselt nii välja kujunenud, et enamik kliente on Eestist väljas, kuna oleme algusest peale olnud suunatud Skandinaavia ja endise NL alade teenindamisele,“ asus Kauriteli juhatuse liige Piret Kram avama ettevõtte edu saladusi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Samuti nendib Kram, et osa tulu saadi põhivara müügist. „Olles seotud rahvusvahelise transpordiga oli selge, et majanduse ülekuumenemine, eriti kinnisvaras, viib järsu languseni ja seetõttu asuti 2008. aastal rangele kulubaasi vähendamise kursile,“ põhjendab Kram käibe 17 protsendilist ja kasumi 13 protsendilist kasvu vaadeldaval perioodil.
Ettevõtte käive ulatus 80,5 mln kroonini, millest veoteenus andis 80,3 mln kr, kasumit teenis firma 11,4 mln krooni.
Kauriteli omanik on 80% ulatuses läbi Festium Grupi Marko Novik.
Võitjast loe lähemalt tänasest Logistika kuukirjast.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Maanteevedajate kümme suuremat ettevõtet kaotasid eelmisel aastal pea poole käibest, kuid teenisid kamba peale sama palju kasumit kui aasta varem.
Eelmise aasta majandusandmete TOPi võitja OÜ Kauritel teenis eelmisel aastal kasumit 11, 43 miljonit krooni, aasta varem oli see näitaja 10,04 miljonit krooni.
Möödunud aastal määras omanikele dividende 10 autoveofirmat, aasta varem plaanisid omanikutulu jagada 19 ettevõtet. Reaalselt maksid neist välja veidi enam kui pooled.
100 suuremat kohalikku veofirmat teenisid möödunud aastal käibele lisaks 13%, eelmise aastaga võrreldes. Kasum kahanes samas 60% võrra.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.