• 15.09.09, 16:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lisatasudest viiendik käibest

Säästulennufirma Ryanair teenis eelmisel aastal ligi 550 mln Briti naela ehk ligi 10 miljardit krooni erinevate lisateenuste pealt. Lennufirma käibest on see ligi viiendik.
Euroopa üks soodsamatest lennufirmades Ryanair oli mullu lisateenuste kasumlikkusest nelja parema lennuettevõtte seas, selgub IdeaWorksi uurimusest.
Ryanair küsib lisaraha nii toidu eest pardal kui ka registreeritud pagasi eest. Tulemusega on lennufirma Euroopa kasumlikem lisateenuste käibega ettevõte, kasvatades lisateenustelt teenitut kolme aastaga 73% võrra.
Lennufirma on maksustamisega saanud reisijate seas kuulsuse kui lennufirma, mille piletihind võib lisateenuste tõttu kerkida oluliselt lennupileti enda hinnast kõrgemaks.
Näiteks peab reisija maksma ca 180 krooni registreeritud esimese pagasiühiku eest ja 360 krooni iga järgmise eest. Pagasikäitluse tasu ühe suuna kohta moodustab ca 90 krooni, samuti ka check-ini tasu suuna kohta jne.
Kaks nädalat tagasi teatas lennufirma, et kergitab pagasitasusid oktoobrist - esimene registreeritud pagasiühik hakkab seega maksma üle 500 krooni.
Lennufirma kommenteeris uuringu tulemusi, et Ryanair pole pelgalt lennufirma, vaid säästujaekaubandushiid pilvede kohal.
"Lisateenuste käive võimaldab meil Euroopa soodsamaid lennupiletihindu pakkuda," kommenteeris lennufirma.
Ryanairi näol ei ole tegemist ainsa lennufirmaga, kes lisateenuste eest lisaraha küsib. Sama eeskuju on järgimas ka pikamaalendude pakkujad - näiteks miljardäri Richard Bransoni lennufirma Virgin Atlantic teatas eile, et turismiklassi reisijad saavad alates 25. novembrist registreerida vaid ühe ühiku pagasit. Iga järgmise koti registreerimine hakkab maksma vähemalt ligi 600 krooni.
Oktoobrist maksustab pagasit ka British Airways. Esimene ühik maksab veidi üle 500 ja iga järgmine enam kui 1500 krooni. Samuti maksustab lennufirma suuremõõtmeliste asjade, näiteks spordivarustuse vedu, pardal.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 09.05.25, 13:21
Topauto avas Tartus Lõuna-Eesti esimese CUPRA Garage müügisalongi
2
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
3
Uudised
  • 21.04.25, 12:01
Saadaval on 4,7 miljonit eurot, autovedajaid jätab see aga külmaks
Seitsme kuuga on välja antud alla veerandi kogusummast, mistõttu toetust pikendati taas ja laiendati ka taotlejate ringi
4
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
5
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
6
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele