airBalticu juhi ja ühe omaniku Bertolt Flicki sõnul põhjustas lennufirma möödunudaastase 620 mln kroonini ulatunud kahjumi endise omaniku SASi sõlmitud kütuseostulepingud.
"Meie kahjum oli eelmisel aastal üsna lähedal sellele, mida kütuse eest enam maksime. Me ei saanud midagi teha, kuna lepingud kirjutas alla SAS. Ülemaksmine oli kolossaalne, sest kasutame aastas 110 000 tonni kütust, mis maksab umbes 80 mln latti," vahendas Baltic Course Flicki ajalehele Delovõje Vesti antud intervjuud.
airBaltic kuulus möödunud aasta detsembrini SASile, mil lennufirma 47,2% osaluse ostis juhtkonnale kuuluv ettevõte Baltijas aviacijas sistemas.
Teisalt on ettevõte Flicki sõnul kohanenud ja sellelt aastalt lubab oodata kuni 270 mln krooni kasumit.
airBaltic keskendub tegevjuhi sõnul transiidireisijaile, mis annab võimaluse kasvuks ajal, kui Läti riik on majanduslanguses. Samas moodustas möödunud aastal kogu reisijaskonnast umbes poole Läti klient.
Lennufirma käive ulatus mullu 205 mln lati ehk enam kui 4,5 mlrd kroonini. Kahjum moodustas 27,8 mln latti ehk ca 620 mln krooni.
Seotud lood
Läti lennufirma airBaltic teenis möödunud aastal enam kui veerandi võrra kasvanud käibe juures ligi 620 mln krooni kahjumit.
Kuu aja pärast sulgeb lennufirma airBaltic umbes kümme liini.
Läti majandusminister soovitab airBalticu omakapitali suurendamise jagada kolme aasta peale.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.