Kolmveerand käibest moodustas reisijatevedu, tšarterlennud andsid ligi 100 mln krooni käibest.
Lennufirma vedas möödunud aastal 2,6 mln reisijat, mis andis aastaseks kasvuks 29%. Lennukite täituvus ulatus 62%.
Lennufirma juhtkond teatas, et ettevõtte tegevuskulud kasvasid möödunud aastal pea poole võrra. Samuti mõjutas lennufirma tegevust eelmise aasta esimeses pooles rekordkõrgeks kasvanud kütusehinnad, kütusekulud moodustavad airBalticu kuludest 36%, mida on viiendiku võrra enam kui aasta tagasi. Samas aasta teine pool tõi kaasa finantskriisi ja majanduslanguse.
Samuti kasvas firma töötajate arv möödunud aastal viiendiku võrra, ulatudes 1286 inimeseni. See omakorda tingis personalikulude kasvu.
"Turuolukorrast ja muudest näitajatest tingituna halvenesid möödunud aastal kõik lennufirma võtmefinantsnäitajad. Maksude-eelne kahjum moodustas 31 mln latti," tõi juhtkond aasta-aruandes välja.
Jooksvaks aastaks on lennufirma oma strateegiat muutnud ning aastatulemuseks oodatakse kasumit.
"Kohe, kui tulid esimesed signaalid lennuliikluse vähenemisest, lõpetasime otselendudele keskendumise ning valisime transiitreisijad. Arvestades seda, et Läti SKP on langenud ligi viiendiku ja riigi tulevik on endiselt ebaselge, peame otsima uusi turge," märkis juhtkond. Uue strateegia tulemused on nende hinnagul positiivsed - esimene kvartal andis reisijate arvus 11% kasvu. Aasta kokkuvõttes peaks reisijate arv kasvama tänavu umbes 10% võrra ja ulatuma 2,9 miljonini.
Lisaks uuele lähenemisele on lennufirma vähendanud lendude arvu 7% võrra. Kulude vähendamiseks vaadatakse veel üle firma struktuur ja tegevused ning otsitakse võimalusi personalikulude kärpimiseks.