Möödunud aastal Äripäeva Autoveofirmade edetabelis 6,7 mln krooni võrra kasvanud kasumiga Kasumi kasvu TOPi võitnud Assotrans langes taas kahjumisse.
2008. aastal teenis ettevõte 28,4 mln kroonise käibe juures 1,2 mln krooni kahjumit. Näitajad vähenesid vastavalt veidi enam kui viiendiku ja enam kui kolm korda. Ärikahjumiks kogunes 512 000 krooni, sellele lisandusid intressikulud enam kui 730 000 krooni ulatuses.
2009. aasta eesmärk on firma juhataja Toomas Sarapi sõnul hoida ettevõte teovõimelise ja elujõulisena, selgub aasta-aruandest. Eestisse saabuvate ja lahkuvate kaubavoogude olulise vähenemise tõttu on eesmärk laiendada kaubavedusid teiste ELi liikmesriikide vahel, selleks on ettevõttel pikaajaline koostööpartner Austrias.
Assotrans andis eelmisel aastal tööd 61,8 töötajale, palgakulu moodustas 6,4 mln krooni. Ettevõtte tegevjuhi tasu moodustas 0,39 mln krooni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Assotrans kuulub Freston Investments OÜle, mille enamusomanik on Enn Sarap. Enn Sarap ja firma tegevjuht Toomas Sarap andsid eelmisel aastal veoettevõttele nullprotsendilise intressiga laenu neljaks aastaks vastavalt 300 000 ja 880 000 krooni.
Firma tulemusi auditeerinud audiitor soovitab tähelepanu pöörata nõuetele, mis on bilansis, ent mille maksetähtaeg on möödas ja mida firma juhtkond pole ebatõenäoliselt laekuvaks hinnanud.
Möödunud aasta tulemuste järgi seab Äripäev veofirmad pingeritta Autotranspordifirmade TOPis, mis ilmub 23. septembril kuukirjas Logistika.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.