Leedu veofirmad on hädas Venemaa karmistunud tollinõuetega.
Paistab see välja pikkades järjekordades Leedu-Vene piiril, mis ulatuvad enam kui poole päevani. Tunnis võetakse vastu viis-kuus veokit. Vene pool on venimist põhjustanud salakauba tõttu karmistatud tollinõuetega.
Kaalul on seetõttu kohaliku transpordisektori, mis annab Leedu SKPst kümnendiku, saatus, kommenteeris Leedu majandusleht Verslo Žinios. Leevenduseks pole ka piiriületus kas Valgevenes või Eestis.
Ajalehe andmeil on erinevatest versioonidest hoolimata selle piiramise tagamaad poliitilised. Kohalikud ärimehed on seetõttu Leedu poliitikuil puhkuse soovitanud pooleli jätta, et probleem kiiresti lahendatud saaks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kuna Venemaa tõhustas piiril Leedu vedajate suhtes kontrolli, on piiriületus pikenenud päevadeni. See tähendab, et Leedu vedajad peavad välisriikide kolleegidelt abi otsima kauba kohaletoimetamisel.
Kuna Venemaa diskrimineerib Leedu hinnangul Leedu autovedajaid, võib riik pöörduda mitte ainult Euroopa Liidu, vaid ka ÜRO vastavate struktuuride poole, ütles Leedu asevälisminister Evaldas Ignatavicius.
Leedu veofirmade ühenduse Linava andmeil on Venemaa koostanud Leedu suurematest veofirmadest nn musta nimekirja, keda riiki lubada ei taheta.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.