Leedu veofirmad on hädas Venemaa karmistunud tollinõuetega.
Paistab see välja pikkades järjekordades Leedu-Vene piiril, mis ulatuvad enam kui poole päevani. Tunnis võetakse vastu viis-kuus veokit. Vene pool on venimist põhjustanud salakauba tõttu karmistatud tollinõuetega.
Kaalul on seetõttu kohaliku transpordisektori, mis annab Leedu SKPst kümnendiku, saatus, kommenteeris Leedu majandusleht Verslo Žinios. Leevenduseks pole ka piiriületus kas Valgevenes või Eestis.
Ajalehe andmeil on erinevatest versioonidest hoolimata selle piiramise tagamaad poliitilised. Kohalikud ärimehed on seetõttu Leedu poliitikuil puhkuse soovitanud pooleli jätta, et probleem kiiresti lahendatud saaks.
Seotud lood
Kuna Venemaa tõhustas piiril Leedu vedajate suhtes kontrolli, on piiriületus pikenenud päevadeni. See tähendab, et Leedu vedajad peavad välisriikide kolleegidelt abi otsima kauba kohaletoimetamisel.
Kuna Venemaa diskrimineerib Leedu hinnangul Leedu autovedajaid, võib riik pöörduda mitte ainult Euroopa Liidu, vaid ka ÜRO vastavate struktuuride poole, ütles Leedu asevälisminister Evaldas Ignatavicius.
Leedu veofirmade ühenduse Linava andmeil on Venemaa koostanud Leedu suurematest veofirmadest nn musta nimekirja, keda riiki lubada ei taheta.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.