• 10.07.09, 16:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas lõpeb majanduskriis logistikale?

Deutsche Post DHL avalikustas juulis uurimuse pealkirjaga "Kättetoimetamise homne päev - kliendi vajadused aastal 2020 ja pärast seda".
Uurimus sisaldab analüüse ja ekspertarvamusi teemadel nagu globaliseerumine, majandus, tehnoloogia, logistika, keskkond ja ühiskond. Kokkuvõte sisaldab trende aastani 2020 ja ka hilisemaks ajaks.
Uuringu aluseks olevatele küsitlustele vastas ca 900 ettevõtjat, eksperti ja firmajuhti nii logistikast kui teistest rahvusvahelistest firmadest, samuti ökonomiste üle ilma. Küsitlused viidi läbi möödunud aasta juunist tänavu jaanuarini.
Logistikauudised vahendavad olulisemaid mõtteid uuringust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kliimamuutused ja süsihappegaasi vähendamine
Kliimamuutused ja nendega toimetule ning nende ennetamine on inimkonna üks suurematest väljakutsetest. Uurimuses osalejate hinnangul ei langetata tulevikus ostuotsuseid enam pelgalt kaubamärgi, kvaliteedi või hinna põhjal, vaid toodete ja teenuste mõju keskkonnale hinnatakse üha enam.
"Kui sa täna leiad moosipurgi etiketilt nimekirja kaloritest, siis 2020. aastal leiab sealt kindlasti info, kui palju süsihappegaasi paiskus selle tootmisel ja transpordil õhku," kommenteeris Deutsche Post DHLi tegevjuht Frank Appel. Kuna kliendid on teatud määrani valmis keskkonda säästvate toodete eest rohkem maksma, annab see sellistele toodetele kiirelt konkurentsieelise. Kliendikäitumine toob muutused ka keskkonnastandarditesse.
Logistikafirmad näitavad teed.
Praegusest finantskriisist hoolimata ei näe eksperdid maailma majanduskorras 2020. aastaks ette muutust - juhib endiselt turumajandus. Võitlus riikide ja ettevõtete vahel kasvu, rikkuse ja ressursside nimel jäävad. Trend tugiteenuste väljast sisseostmisele jääb ja paljud ettevõtted osalevad konkurentsieelise saamiseks suurtes, üleilmsetes väärtusahelates.
Samas ennustab uurimus, et ettevõtted peavad senisest rohkem ja senisest lähemalt koostööd tegema. Siin saab logistikasektor teistele ettevõtlusharudele eeskujuks olema - üha kallinevate ja kõrgete energiahindade vastu võitlemiseks on logistikaettevõtted sunnitud varasemast rohkem ühiseid ja jagatud võrgustikke looma.
Appel lisab: "Logistikateenuse keskkonnasõbralikkuse juurutamine on meie üks strateegilistest plaanidest. Näiteks pakume juba süsihappegaasivaba transporti. Samuti oleme esimene logistikafirma, mis loob keskkonnakaitseprogrammi, mis seob meid kindlate emissiooni vähendamise eesmärkidega."
Äri üle interneti - ükskõik millal ja kus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kliendid võivad 2020. aastal tähtsustada keskkonnasõbralikkust, kuid ei tee järeleandmist kättetoimetamise kiiruses. Nad soovivad kõiki tooteid ja teenuseid saada kohe. Nii nõuavadki kliendid üha enam teenuste läbipaistvust ja detailsemat reaalajas infot saadetise kohta.
See omakorda tähendab, et internet on populaarsem kui kunagi varem: 2020. aastaks on suur osa inimkonnast pidevalt nn online ja umbes kolm miljardit inimest ajavad oma äri üle interneti. Sündmuste kiirus kasvab, mitte ainult äris vaid üldse elus. Nõudlus paindlikkuse ja pideva kättesaadavuse järele kasvab.
Optimistlik väljavaade.
Ehkki terroristid ja globaalsed haiguste puhangud jäävad alles ja osutavad samasugust ohtu nagu tänagi, usuvad eksperdid nende ennetamise ja kontrolli tõhustumist läbi rahaliste ja tehnoloogiliste investeeringute. Sama kehtib kasvava inimikonna kohta. Enamus uuringu koostajaist uskus, et kiirelt kasvavate elanikkondadega Aasia riikide valitsuste rahvaste arvu kontrolli all hoidvad programmid on tõhusad. Inimkonna suurus jääb ilmselt pidama 7-8 miljardi vahel.
Nende vastased ennustasid siiski inimkonna ning ressursside kasutamise jätkuvat kasvu. "Siiski olid eksperdid tuleviku suhtes optimistlikud," lisas Appel. "Nad usuvad, et muutusi saab kontrollida turumajandusega."
Kümme trendi majanduses ja logistikas.
Maailmamajandus kasvab.
- kliima muutumine on oluline teema ja käivitab rohelise revolutsiooni toodete ja teenuste osas - säästev ja jätkusuutlik energiatootmine on läbimurde eelduseks

Artikkel jätkub pärast reklaami

- majanduslik lõhe maailmas suureneb - võimalus sotsiaalseteks kriisideks kasvab, mida tasakaalustavad turvalisuse tagamiseks tehtud investeeringud
- Hiinast saab vältimatu majandusliider ja riik liitub maailma tehnoloogialiidritega
"Uued" kliendid.
- internet muudab klientide ootuseid ja käitumist kogu maailmas - fookus saab olema isikustatud, läbipaistvatel, kättesaadavatel ja kiiresti kohale toimetatavatel toodetel-teenustel
- keskkonnasõbralik ja teadlik ning vastutustundlik tarbimine
- mugavus ja lihtsus on kliendi peamised nõudmised
- inimestevaheline suhtlus jääb äris siiski olulisele kohale
"Uus" logistika.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- logistikatööstusest saab trendiseadja ja uute standardite rajaja nii ettevõtetevahelises koostöös kui "rohelise" äri juurutamises
- Offshoring ja outsourcing loovad uusi võimalusi - väärtusahelad laienevad kõikides suundades
- logistikateenuse pakkujatest saavad omamoodi konsultatsioonifirmad, nende täiendavad teenused aitavad lisaväärtust luua.

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Alltoursi omanikud on aru saanud, et vanade ja logisevate bussidega enam ellu ei jää. Sestap on investeeringud uutesse bussidesse väga olulisel kohal.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele