• 08.07.09, 16:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veeteede Amet otsib viieks aastaks jäämurdjat

Veeteede Amet kuulutas välja riigihanke lisajäämurdja broneerimiseks Soomel lahele. Valmisolekuleping on plaanis sõlmida viieks aastaks.
Plaanis on sõlmida valmisolekuleping ajavahemikuks 20. detsembrist kuni 20. aprillini, millal lepingupartner peab laeva saatma Veeteede Ameti käsutusse 10 päeva jooksul vastava teate saamisest alates.
Riigihanke eesmärk on tugevdada jäämurdevõimekust Soome lahel. Kuigi mitmel eelneval aastal on jääolud Eesti vetes olnud kerged, ei saa välistada tugeva jääga talve, nagu see lähiaastatel viimati oli 2002/2003. a jäämurdehooajal, teatas amet.
Praegu on Veeteede Ameti käsutuses 46-aastane jäämurdja Tarmo, mis on küll heas seisundis, kuid siiski väga vana laev. Karmil talvel ei piisa kaasaegsete laevade teenindamiseks ka jäämurdja Tarmo mõõtmetest ega masinate võimsusest, sest ehitamise ajal olid abistamist vajavad kaubalaevad tunduvalt väiksemad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Veeteede Ametil on alates 2004. aastast Rootsi Mereadministratsiooniga ka jäämurdjate prahtimise leping, kuid seda vaid vabade laevade olemasolu korral. See tähendab võimalust saada lisajäämurdja keskmise talve puhul, kuid karmimal talvel ei pruugi vabasid jäämurdjaid olla.
Riigihanke võitjaga sõlmitav viieaastane leping peab andma Eesti riigile turvatunde, et olenemata talvest ei jääks Eesti jääblokaadi, mis halvendaks veelgi tänast majandusolukorda. Samuti on see aeg vajalik, et otsida võimalusi viia lõpuni uue jäämurdja ehitus, mille ehitushanke dokumendid olid valmis maikuuks 2008, kuid mis seiskus seoses majandusolukorra halvenemisega.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele