Veeteede Amet kuulutas välja riigihanke lisajäämurdja broneerimiseks Soomel lahele. Valmisolekuleping on plaanis sõlmida viieks aastaks.
Plaanis on sõlmida valmisolekuleping ajavahemikuks 20. detsembrist kuni 20. aprillini, millal lepingupartner peab laeva saatma Veeteede Ameti käsutusse 10 päeva jooksul vastava teate saamisest alates.
Riigihanke eesmärk on tugevdada jäämurdevõimekust Soome lahel. Kuigi mitmel eelneval aastal on jääolud Eesti vetes olnud kerged, ei saa välistada tugeva jääga talve, nagu see lähiaastatel viimati oli 2002/2003. a jäämurdehooajal, teatas amet.
Praegu on Veeteede Ameti käsutuses 46-aastane jäämurdja Tarmo, mis on küll heas seisundis, kuid siiski väga vana laev. Karmil talvel ei piisa kaasaegsete laevade teenindamiseks ka jäämurdja Tarmo mõõtmetest ega masinate võimsusest, sest ehitamise ajal olid abistamist vajavad kaubalaevad tunduvalt väiksemad.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Veeteede Ametil on alates 2004. aastast Rootsi Mereadministratsiooniga ka jäämurdjate prahtimise leping, kuid seda vaid vabade laevade olemasolu korral. See tähendab võimalust saada lisajäämurdja keskmise talve puhul, kuid karmimal talvel ei pruugi vabasid jäämurdjaid olla.
Riigihanke võitjaga sõlmitav viieaastane leping peab andma Eesti riigile turvatunde, et olenemata talvest ei jääks Eesti jääblokaadi, mis halvendaks veelgi tänast majandusolukorda. Samuti on see aeg vajalik, et otsida võimalusi viia lõpuni uue jäämurdja ehitus, mille ehitushanke dokumendid olid valmis maikuuks 2008, kuid mis seiskus seoses majandusolukorra halvenemisega.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.