Autor: Rivo Sarapik • 8. juuli 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Logistikud lähevad USAsse ekspordimudelit katsetama

PROLOGi (Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing) eestvedamisel lähevad logistikud 20.-28. septembril teisele ühisturunduslikule ekspordimissioonile USA-sse, seekord Läänerannikule. Sihtpunktideks on Las Vegas, Los Angeles ja Long Beach.

Projekti eesmärgiks on ühingu juhi Illimar Pauli sõnul tutvustada Eesti ettevõtteile teise põlvkonna ekspordimudelit EstExport 2.0, mis tähistab proaktiivset ekpordimeedet, mille puhul siirdutakse otse sihtturu südamesse, keskendudes esmalt logistiliste võimekuste ja tarneahelate infrastruktuuri rajamisele.

EstExport 2.0 juurutamine võimaldab Pauli sõnul siseneda uutele turgudele otse, mitte tavapärast „keerdtreppi“ mööda. "Ostu, tootmise ja eksportmüügi eraldi juhtimise asemel keskendutakse terviklikule tarneahelale, mille liikumapanevaks jõuks on lõpptarbija," lisas Paul.

EstExport 2.0 testimiseks praktikas pole tema sõnul paremat polügoni, kui maailma suurim ning jõukaim tarbijaturg USA. Sellest tulenevalt on PROLOG EstExport 2.0 raames töötanud välja optimaalse lahenduse USA tarbijaturu hõivamiseks.

EstExport 2.0 ettevalmistavas faasis toimuvad Pauli sõnul kokku kolm missiooni USA peamistesse logistilistesse sõlmpunktidesse. Septembris toimuva missiooni sihtpunktideks on Ameerika suurimad sadamad Los Angeles ja Long Beach (Lõuna Kalifornia). "Lisaks sadamatele külastame kohaliku logistikateenuste turuliidri Maersk Distribution’i suurimat ümberlaadimisterminali ning juhtiva raudteefirma BNSF (Burlington Northern Santa Fe) intermodaalset terminali," lisas Paul.

Missiooni esimeseks peatuseks on aga Las Vegas (Nevada), kus osaletakse kolmepäevasel IFPSM-i (International Federation of Purchasing and Supply Management) aastakonverentsil, mis keskendub ostu- ja tarneahelate juhtimise ajakohastele teemadele. "Konverentsil osalemine pakub unikaalse võimaluse samaaegseks suhtlemiseks nii USA kui kogu maailma juhtivate ostjaid ühendavate organisatsioonide liidritega," lisas Paul.

Tänavu mais toimunud esimese missiooni sihtpunktideks olid Ameerika aerotropolis Memphis (Tennessee), Baltimore (Maryland) sadam ja Washington (D.C.), kus osalesime USBF tarneahelate juhtimise foorumil ning toimus hulgaliselt kõrgetasemelisi ärikohtumisi.

 

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077