Muuga CT andmeil kasvavad eksportveod kiiresti: aasta algusest moodustas juurdekasv 34%. Samas vähenes tunduvalt impordi maht, 37% eelneva aasta esimese poolaastaga võrreldes.
Selle aasta kuue kuu vältel töötles terminal 67 300 TEUd (tingühik, võrdub 20jalase konteineriga), mida on 23,9% vähem, kui 2008. aasta samal perioodil, teatas sadam.
“Vaatamata konteinerite veomahtude üldisele langusele Läänemeres, saime esimesel poolaastal täheldada Eesti eksportijate aktiivsuse tõhustamist,” rääkis Muuga CT juhatuse esimees Sergei Artjomov. “Kuid riigisiselise tarbimise langus ja transiidi kaubavoogude vähenemine viisid järsule, kuigi ennustatavale impordi langusele.”
“Sellest hoolimata hakkavad episoodiliselt saabuma õrnad signaalid olukorra positiivsete muudatuste lähenemisest, mis annab põhjust optimistlikult tulevikku vaadata," nentis Artjomov.
Ainuke Eestis spetsialiseeritud konteineriterminal Muuga CT (Muuga Container Terminal) kuulub kontserni Transiidikeskuse AS. Kolmanda kaikraana käiku laskmisega omab terminal võimsust 400 000 TEU konteineriaastakäivet ja saab töödelda laevu-konteinerivedajaid mahutavusega kuni 4000 TEU ümberlaadimistööde intensiivsusega kuni 50-55 konteinerit tunnis. Viimase viie aasta jooksul on konteinerite ümberlaadimistehnoloogiasse investeeritud 542 mln krooni. Firmas töötab 170 inimest.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.