Ringtee kogupikkusest 53% jääb Tartu linna, 27% Tartu valla, 17% Luunja valla ning 3% Ülenurme valla territooriumile.
2008. aasta alguses korraldas Tartu linn naabervaldade volitusel riigihanke idaringtee eelprojekti koostamiseks, hanke võitis Ramboll Eesti AS.
Tartu linna idapoolne ringtee on ligi 10 km pikkune tee, mille algus on planeeritud Võru ja Ringtee tänava ristmikule ja lõpp Jõhvi-Tartu-Valga maantee ja Kõrveküla-Lähte tee ristumise piirkonda, teatas Tartu linnavalitsus.
Tartu Linnavolikogu arutas Tartu idapoolse ringtee lahenduste võrdlevat analüüsi ning otsustas linna territooriumil heaks kiita teekoridori asukoha ning ristmike lahendused.
"Idaringtee on Tartule ülioluline, kuna hakkab Tallinn-Tartu-Luhamaa maanteed otse ühendama Annelinna ja Narva maanteega, võttes sellega oluliselt koormust maha linnasisestelt liiklussõlmedelt, nagu näiteks Aardla tänav, Võru tänav ja Sõpruse sild," selgitas linnamajanduskomisjoni esimees Toomas Kapp.
"Pikkade arutluste tulemusena sai nüüd valitud sobivaim teede kulgemise variant ja kui kõik läheb plaanipäraselt, siis võiks kogu projekt 2015. aastaks valmis olla. Uus ringtee viib transiitliikluse linnakeskmest välja, mis parandab elukeskkonda ning lühendab linlaste ja lähialade elanike teekonda, hoides kokku inimeste aega."
Tee täpne asukoht ja ristmike lahendused kiideti heaks vastavalt variandile A2, mis oli projekteerija esimene eelistus ning mis Kapi sõnul arvestab kõige rohkem tartlaste ja lähivaldade elanike huvidega.
Eelprojekti koostamise käigus on valminud keskkonnamõju hindamise programm, korraldatud liiklusuuringud, osaliselt keskkonnamõju hindamised ning geoloogilised ja geodeetilised uuringud. Välja on töötatud ringtee kulgemise alternatiivsed variandid ja tehtud nende võrdlev analüüs.
Keskkonnamõjude hindamise vahearuanne ning teekoridoride variandid on olnud avalikul arutelul kõigis neljas omavalitsuses.
Idaringtee eelprojekti materjalidega saab tutvuda projekti
kodulehel.
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.