Tänu ehitushindade odavnemisele saab Eesti Raudtee tänavu remontida Tapa-Tartu liinil Amme jõe silla, mille järel tõuseb sillal reisirongide liikumiskiirus seniselt 80 kilomeetrilt tunnis 120 kilomeetrile tunnis.
Kärkna jaamast 600 meetrit Tartu poole asuva 32 meetrise avaga metallsõrestiksilla remondihanke võitis kolme pakkuja seas SIA Tilts Eesti filiaal, teatas firma. Hankelepingu maht on pisut üle 5,4 miljonit krooni.
Eesti Raudtee tüttarettevõtte AS EVR Infra 2009. aasta eelarve võimalused nägid ette tänavu kapitaalselt remontida Tartu-Valga lõigul Väike-Emajõe ja Rautina sillad, et tagada sildadel reisirongidele liikumiskiirus 120 ja kaubarongidel 80 kilomeetrit tunnis. Kuna kahe mainitud silla remondihanked osutusid planeeritust 3,5 miljonit krooni odavamaks, on nüüd võimalik Amme jõe sillal ette nähtud tugiosade remondi asemel remontida täielikult kogu sild.
Lisaks tugiosade remondile puhastatakse Amme jõe raudteesild korrosioonist ja värvist metallsõrestik, kontrollitakse pragude puudumist ja seejärel kaetakse uue korrosioonikaitsega, tugevdatakse kaldasambaid, vahetatakse välja defektsed raudtee elemendid (sh sillaprussid) ja taastatakse raudtee õige geomeetria silla piirkonnas.
Remonditööde järel tühistatakse sillal 2007. a märtsist reisi- ja kaubarongidele kehtestatud kiiruspiirangu 80 ja 40 kilomeetrit tunnis ning mainitud rongid saavad silda ületada vastavalt kuni 120 ja 80 kilomeetrit tunnis.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.