• 26.05.09, 14:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SAS üritab lennundust rohelisemaks muuta

Lennufirma SAS esitleb koostöös Rahvusvahelise Õhutranspordi Ühendusega (IATA) 24-26. mail Kopenhaagenis kliimamuutusi käsitleval ülemaailmsel tippkohtumisel ettepanekuid lennunduse valdkonnas.
 Lennutööstuse tippjuhid tutvustavad poliitikutele erinevaid võimalusi keskkonna säästmiseks, et suurendada infovälja enne detsembris aset leidvat ÜRO kliimamuutusi käsitlevat konverentsi, teatas firma.
SAS on tippkohtumise ametlik lennufirma ja roheline partner. Kõikide konverentsikülaliste eest, kes kasutavad Kopenhaagenisse jõudmiseks lennufirma SAS liine, kompenseerib firma CO2 emissiooni.
„Loodame väga, et poliitikud suudavad detsembriks välja töötada raamistiku, mis käsitleks lennutööstuse jätkusuutlikku arengut. Tuleks julgustada investeeringute tegemist uutesse tehnoloogiatesse nagu näiteks biokütus, mis vähendaks survet keskkonnale,“ kommenteeris SAS Scandinavian Airlinesi tegevjuht Mats Jansson.

Artikkel jätkub pärast reklaami

SASi eesmärk on kuuluda Euroopa kõige keskkonnasõbralikumate lennufirmade hulka ning vähendada 20% CO2 emissiooni 2020. aastaks.
“On fakt, et lennundus mõjutab meie kliimat. Me ei saa ega ka taha seda eitada, kuigi lennunduse osakaal on 2-3% globaalsest CO2 emissioonist. Meie soovime, et klient saaks meie liinidel rahuliku südamega lennata, kuna teeme kõik vähendamaks lennunduse mõju kliimale,“ sõnas Mats Jansson.
Püstitatud eesmärkide saavutamiseks on SAS kasutusele võtnud hulga lahendusi. Mõned näited:
Rohelised maandumised. Hästi ette valmistatud maandumise puhul on võimalik kasutada tühikäiku, mis säästab kütust ning vähendab CO2 eraldumist. SASil on tänaseks tehtud üle 3000 rohelise maandumise.
Kütuse säästmise programm. Eesmärgiks on vähendada kütusekulu 6-7% aastaks 2011. SAS on eesmärgi täitmiseks ellu  viinud üle 50 tegevuse.
Läbimõeldud liinid. Hea planeerimine ning pidev koostöö õhuliikluse juhtimiskeskustega võimaldab lendudel kütust säästa.
Kergem lennuk. Raskus suurendab kütusekulu. SAS pürgib selle poole, et lennumasinatel kasutataks kõige kergemaid materjale, mistõttu vahetusse lähevad lähiajal praegused lennukiistmed.
Alternatiivsed kütused. SAS toetab uurimisprojekti, mis arendab järgmise põlvkonna biokütust. SAS tahab olla esimeste lennufirmade seas, mis kasutab alternatiivkütust.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 08:58
Nutikas ja maksuvaba valik kauba vedamiseks
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele