Virtsu–Kuivastu liini teenindavad alates neljapäevast Regula ja Viire ning abilaevana Scania.
Väinamere Liinide juht Urmas Treiel ütles Kadi raadiole, et möödunud aasta suvel teenindas liini neli laeva, kuid abilaevad Harilaid ja Koguva olid mahult väiksemad kui on Scania, kirjutas Oma Saar.
“Võib öelda, et selle suve laevastik on võimsam kui varem sel liinil. Samas ei saa lubada, et selline laevastik jääb suve lõpuni, kuna uute laevade ehituse tõttu on mitmed laevad müügis ja kui mõni neist müüakse, tuleb kolmandaks laevaks liinile Harilaid,” selgitas Treiel. Tema sõnul on Scania liiniletoomisel kolm põhjust. Esiteks Viire kehv ilmastikukindlus, milles Scania suudab teda edukalt abistada.
Teiseks hakkab sadamate territooriumil pihta ulatuslik rekonstrueerimine ja kogu teekatend läheb etapiti ülesvõtmisele. Seega muutub sadamaala oluliselt väiksemaks, mistõttu ei saa kõiki kaisid kasutada ja vajadusel vabagraafikus sõitmine on raskendatud.
“Kolmandaks lubavad ilmastikuprognoosid sooja suve ja saarele sõitvate inimeste arv võib olla väga suur,” sõnas Treiel.
Tema sõnutsi ennustatakse majanduslanguse tõttu liikluse suurenemist Helsingi–Tallinna vahel ja sama efekt võib tulla kõne alla Saaremaa puhul: puhkama ei minda välismaale, vaid eelistatakse lähemaid ja odavamaid kohti. “Ja statistika näitab, et sõiduautode arv ei ole meil kukkunud esimeste kuude jooksul,” lausus Väinamere Liinide juht.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.