Madalikule jäänud laevast hakati kütust välja pumpama

Äksi (Aksi) saare juures eile öösel täiskäigul madalikule sõitnud Norra kaubalaevast Framnes hakati täna pärastlõunal kütust välja pumpama.

Eile, 11. mai pärastlõunal käisid madalikule sõitnud laeval Framnes klassifikatsiooniühingu Det Norske Veritase esindajad koos tuukritöid teostava firmaga Tuukritööde OÜ, kes teostas laevakere veealuse osa tuukriülevaatuse. Tuvastati, et laevakere on saanud tugevaid mõlke ja muljumisjälgi ja vigastused asuvad põhiliselt laeva keskosas. Vasaku parda ballastitankis on 70 X 3 sentimeetri suurune auk. Laeva vöör ja ahter on merepõhjast meetri võrra kõrgemal ja keskosa graniitkividel. Laeva sõukruvi ja rooliseade on vigastamata.

Laev on madalikul keskosaga, mistõttu tuleb laeva madalikult vabastamiseks tingimata kütus välja pumbata. Praegu laev ei leki, ümber vasaku parda on piirivalve paigaldatud absorbentpoomid.

Laeva omanikfirma esindaja teavitas veeteede ametit, et täna pärastlõunal siirdub laeva Framnes juurde tanker Vigri ja alustatakse kütuse väljapumpamist. Ohutuse tagamiseks viiakse kohapeale täiendavalt absorbentpoome. Läbirääkimised laeva madalikult vabastamiseks käivad firmaga PKL. Kütus planeeritakse välja pumbata 20 tunni jooksul. Pärast seda, s.o orienteeruvalt homme pärastlõunal saab alustada laeva madalikult vabastamise operatsiooniga. Laeva madalikult vabastamise korraldab omanikfirma. Piirivalve reostustõrjelaev Kati jääb sündmuskohale kuni laeva tühjakspumpamise ja madalikult lahtitõmbamiseni.

Meeskond on praegu laeva pardal ning kui ohtu inimeste elule ja tervisele pole, siis neid laeval teostatavate operatsioonide ajaks ei evakueerita.

13.30 sildus Vigri Framnesi vasakus pardas, 14.00 alustati kütuse väljapumpamist.

Laevaõnnetuse põhjused ja asjaolud selguvad juurdluse käigus ning enne asjakohaste seletuste, logiraamatute ja VTS salvestuste analüüsi ei ole võimalik õnnetuse täpset põhjust öelda.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.0502828
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0023525
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102208
Filipiinide peeso PHP 59,01 0
Hiina jüaan CNY 7,61 0
Hongkongi dollar HKD 8,90 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15939,78 0
Islandi kroon ISK 135,49 -0.0073801
Jaapani jeen JPY 125,52 0
Kanada dollar CAD 1,49 -0.0738354
LAV rand ZAR 15,87 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1272,45 0
Malaysia ringgit MYR 4,62 0
Mehhiko peeso MXN 21,70 0
Norra kroon NOK 9,76 0
Poola slott PLN 4,34 0
Rootsi kroon SEK 10,60 0
Rumeenia leu RON 4,76 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0115115
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0176305
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 35,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,66 0
Türgi liir TRY 6,03 0
Ukraina grivna UAH 30,61 0
Ungari forint HUF 317,77 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,42 0
Vene rubla RUB 74,12 0

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019