Äksi (Aksi) saare juures eile öösel täiskäigul madalikule sõitnud Norra kaubalaevast Framnes hakati täna pärastlõunal kütust välja pumpama.
Eile, 11. mai pärastlõunal käisid madalikule sõitnud laeval Framnes klassifikatsiooniühingu Det Norske Veritase esindajad koos tuukritöid teostava firmaga Tuukritööde OÜ, kes teostas laevakere veealuse osa tuukriülevaatuse. Tuvastati, et laevakere on saanud tugevaid mõlke ja muljumisjälgi ja vigastused asuvad põhiliselt laeva keskosas. Vasaku parda ballastitankis on 70 X 3 sentimeetri suurune auk. Laeva vöör ja ahter on merepõhjast meetri võrra kõrgemal ja keskosa graniitkividel. Laeva sõukruvi ja rooliseade on vigastamata.
Laev on madalikul keskosaga, mistõttu tuleb laeva madalikult vabastamiseks tingimata kütus välja pumbata. Praegu laev ei leki, ümber vasaku parda on piirivalve paigaldatud absorbentpoomid.
Laeva omanikfirma esindaja teavitas veeteede ametit, et täna pärastlõunal siirdub laeva Framnes juurde tanker Vigri ja alustatakse kütuse väljapumpamist. Ohutuse tagamiseks viiakse kohapeale täiendavalt absorbentpoome. Läbirääkimised laeva madalikult vabastamiseks käivad firmaga PKL. Kütus planeeritakse välja pumbata 20 tunni jooksul. Pärast seda, s.o orienteeruvalt homme pärastlõunal saab alustada laeva madalikult vabastamise operatsiooniga. Laeva madalikult vabastamise korraldab omanikfirma. Piirivalve reostustõrjelaev Kati jääb sündmuskohale kuni laeva tühjakspumpamise ja madalikult lahtitõmbamiseni.
Meeskond on praegu laeva pardal ning kui ohtu inimeste elule ja tervisele pole, siis neid laeval teostatavate operatsioonide ajaks ei evakueerita.
13.30 sildus Vigri Framnesi vasakus pardas, 14.00 alustati kütuse väljapumpamist.
Laevaõnnetuse põhjused ja asjaolud selguvad juurdluse käigus ning enne asjakohaste seletuste, logiraamatute ja VTS salvestuste analüüsi ei ole võimalik õnnetuse täpset põhjust öelda.
Seotud lood
Eile, 10. mai südaöö paiku sai operatiivinformatsiooni- ja mereseirekeskus teate, et Äksi saare lähedal on madalikule sõitnud Norra lipu all seilav kaubalaev „Framnes“ kümne inimesega pardal. Inimsed õnnetuses kannatada ei saanud. Sündmuskohal merereostust ei ole.
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.