Euroopa Komisjon peab kindlaks jääma oma otsusele kohendada transporditööliste tööaja direktiivi, vaatamata sellele, et Euroopa Parlament lükkas selle 5. mail 2009 tagasi, kuna eelnõu jätvat õigusaktist välja osa üksikettevõtjatest töölisi.
Rahvusvahelise vedajate liidu IRU sotsiaalosakonna president Geroges Causse kommenteeris: “Euroopa Parlament eksis eelnõu tagasilükkamisega. Selle asemel peaksid nad koos Komisjoniga otsima ühtset lahendust. Komisjon peab eelnõu kindlasti septembris värskelt valitud parlamendi ette viima.”
Parlament peaks edaspidi kindlasti arvestama komisjoni öötöö definitsiooni, mis on kaks tundi tööd, kohalikul öisel ajal, kuna see ühtlustab transporditöötajate ja muude sektori töötajate tööaja regulatsioonid.
„Euroopa Parlament ei püüa lahendada tööaja probleemi, selle asemel lükati julmalt Komisjoni ettepanek tagasi. Utsitame neid ettepanekut uuesti üle vaatama, see on vähim, mida nad transpordisektori heaks teha saavad,“ lisas Causse.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Euroopa Parlament võttis Soome transpordi ettevõtluse ja konkurentsitingimuste seisukohast vale otsuse, kritiseeris ka Kauppalehti otsust juhtkirjas. Parlament lükkas tagasi komisjoni ettepaneku muuta autoveol töötavate isikute tööaja direktiivi. Komisjon soovis muuta aasta 2002 sätet nii, et sõltumatud transport ettevõtjad oleks esitatud sätete alt väljas, ning nad oleksid võinud otsustada iseseisvalt oma tööaja üle.
Soome toetas komisjoni ettepanekut, kuna Soomes on palju iseseisvaid vedajaid ja olukord on teine võrreldes tihedamat asustatud Euroopaga. Peale Euroopa Parlamendi otsust, peavad nüüd ka füüsilisest isikust ettevõtjad järgima ELi tööaja sätteid.
Direktiivi tagasilükkamine täiskogu istungil ei tulnud üllatusena, sest parlamendi komisjon lükkas selle tagasi juba märtsis.
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.