Väinamere Liinid OÜ teavitas kolmapäeval, 22. aprillil majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ohust, et praamiliiklus Heltermaa-Rohuküla liinil võib liiga madala veeseisu tõttu katkeda, vahendas Hiiu Leht.
“Lähtuvalt parvlaevade Scania ja St.Ola kaptenite raportitest on meil kahtlus, et Rohuküla-Heltermaa veeteel ei ole tagatud täies ulatuses sügavus 5,0 meetrit. Arvestades liinil opereerivate laevade eripära (süvis kuni 4,0 meetrit ning kanalite sügavus 5,0 meetrit) on tegemist kriitilise kiilualuse veesügavusega aladega,” seisab kirjas.
Ettevõte palus ministeeriumi abi, et saada veeteede ametilt objektiivset infot kajastavaid sügavusplanšette Rohuküla-Heltermaa veetee kohta. Olemasolev info on pärit 2001. aastast ning aegunud. Väinamere Liinide juhataja Urmas Treieli allkirja kandvas teates hoiatatakse, et halvimal juhul võib praamiliiklus lähipäevil katkeda, parimal juhul aga saab parvlaevu laadida vaid osaliselt. Esmaspäeval oli Heltermaa sadama veetase 35cm alla mitmete aastate keskmist.
Seotud lood
Väinamere Liinid OÜ hoiatab reisijaid, et veetaseme edasisel langemisel võib parvlaevaliiklus Rohuküla-Heltermaa liinil olla kolmapäeva õhtust neljapäeva õhtuni häiritud või koguni katkeda.
Saaremaa Laevakompanii AS tütarettevõte OÜ Väinamere Liinid on avaldanud seisukoha, et kuna Rohuküla-Heltermaa liinil ei ole tagatud vee sügavus 5 meetrit, võib lähiajal katkeda parvlaevahendus Hiiumaaga, samas veeteede ameti iga-aastased mõõdistused piirkonnas on kinnitanud 5-meetrist deklareeritud sügavust.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.