Tallinnast on probleeme Euroopa pealinnadesse pääsuga, siis ei ole praegusel kriisiajal lihtne ka suurematest linnadest liikuma saada. Näiteks lennatakse Euroopa suurlinnade vahel läbi Riia.
Kuna lende on vähemaks jäänud ja igal pool kärbitakse palju, siis inimesed panevad kokku kummalisi marsruute. „Kas teate, et inimesed lendavad airBalticuga marsruudil Berliin-Riia-Veneetsia või Pariis-Riia-Berliin? Ma ei tee nalja. Kuna meie pakkimised on nii head,“ lisas AirBalticu asepresident Janis Vanags. „Inimesed on hakanud võimalikult odavaid lende otsima ja samas on lennufirmad liine sulgenud. Näiteks KLM enam Tallinnast Amsterdami ei lenda ja Estonian-Air lendab vaid juunis, siis ei olegi neil eriti palju võimalusi Amsterdami ja Tallinna vahel lendamiseks.“
„Küsima ei peaks tegelikult seda, mis ajaks jõuab Eesti ärimees Rooma, vaid kas Itaalia ärimehel on mugav Tallinnasse lennata, et siia investeerida. Riia lennujaamas on väga head ühendused, enamus juhtudel ei pea üle 2 tunni ootama,“ kommenteeris ta ÄP testi jõuda Tallinnast Euroopasse.
Siiski tunnistas ta, et enamus kohtadesse on hommikuseks koosolekuks või konverentside alguseks rakse jõuda ka Riiast. „Peab eelmisel õhtul kohale lendama, aga samas palju varem ka lahkuda ei ole vaja. Kui sa oled ärimees, küll sa leiad viisi,“ lisas ta.
Siiski arvas, J et airBaltik on liinivõrgu planeerimisel head tööd teinud. „Jaanuaris kasvas Tallinnast Riiga lendajate arv 2000 inimeselt 2008. aastal 10 000 inimeseni sel aastal. Järelikult oleme, midagi õigesti teinud,“ lisas ta.
Ta seletas, et airBaltic paneb lennugraafiku kokku lainete kaupa. Nn esimeses laines on ette vedu, et Soome, Rootsi, Leedu ja Eesti reisijad jõuavad Riiga hästi vara, kell 5-7. Siis läheb välja teine laine Lääne-Euroopasse. Sama moodi on organiseeritud ida-lääne vahelised liinid, et näiteks Gruusiast ja Kasastanist tulijatel oleks võimalikult mugav Euroopasse suunduvatele lennukitele ümber istuda jne. „Liinide paika panemine on väga oluline ja me üritame leida võimalusi, kuidas kliente kõige paremini teenindada,“ lisas ta. „Näiteks on väga hästi sattunud Palanga lend, mis on käigus olnud vaid kaks nädalat ja on 100% välja müüdud.“ Loomulikult tuleb arvestada ummikutega taevas ja lennujaamadega, näiteks Londonis saab firma vaid aja, mida pakutakse.
Seotud lood
Tallinnast viib Euroopa linnadesse 23 otselendu nädalas. Lennugraafiku iseärasuste tõttu aga tasub Moskvasse sõita hoopis rongi ning Vilniusesse bussiga.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.