Konsultatsioonifirma CLEAR Ida-Euroopa haagisteturu ülevaade soovitab valmistuda languseks kogu regioonis.
2008. aasta esimeses pooles oodati kasvavatelt turgudelt maksimaalselt kasvu aeglustumist, aga mitte kahanemist. Põhjust selleks andis 2007. aasta, mis näitas Ida-Euroopas haagisetootmises-müügis kuni 30% ulatunud kasvu. Eelmisel aastal aga vähenes turg Ida-Euroopa turg kümnendiku võrra, langus ületas Lääne-Euroopa oma.
Halvim mõju tuli Balti riikidest, samas kui tagasihoidliku kasvuga esinesid Türgi, Ukraina ja Valgevene.
Regiooni nõudlusest annavad 57% Venemaa, Poola ja Türgi. Neist teine on seni kiireima kasvu tunnistaja olnud ja Vene ning Poola turud on täna võrreldavad teiste Lääne-Euroopa riikide omadega, välja arvatud Saksamaa.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Jooksva aasta jooksul väheneb nõudlus veomahu järgi kõikjal Ida-Euroopas ning selle mõjul kahaneb ka haagiste tootmine. Mõnedel turgudel müüdi tänavu esimese kahe kuu jooksul 80 ja enam protsenti vähem kui aasta tagasi.
Eelmisel nädalal selgus, et 2009. aasta esimesel kvartalil kahanes mullusega võrreldes järelhaagiste tellimuste arv Euroopa tootjatel 94%, selgus autotööstuse liidu VDA andmetest.
Seotud lood
2009. aasta esimesel kvartalil kahanes mullusega võrreldes järelhaagiste tellimuste arv Euroopa tootjatel 94%, selgus autotööstuse liidu VDA andmetest. Olukorra paranemist ei paista.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.