2009. aasta esimesel kvartalil kahanes mullusega võrreldes järelhaagiste tellimuste arv Euroopa tootjatel 94%, selgus autotööstuse liidu VDA andmetest. Olukorra paranemist ei paista.
Euroopa suurim poolhaagiste tootja Schmitz Cargobull on sunnitud mõtlema tootmise kokku tõmbamisele ja tööaegade lühendamisele, teatas firma. Näiteks Leedu ja Inglismaa tehastes on töö peatatud ja umbes 500 inimest lisaks 350 hooajatöölisega lepingu lõpetamisele tuleb koondada. Ettevõttes töötab 4000 inimest.
Haagiste turg on kokku kukkunud ja tellimuste arv on peaaegu null. Schmitz Cargobull juht Ulrich Schümer ütles, et nad ootasid 70-90%list kukkumist ehk, kui mullu tootsid nad 66 000 haagis, siis sel aastal plaanitakse toota vaid 10 000.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Konsultatsioonifirma CLEAR Ida-Euroopa haagisteturu ülevaade soovitab valmistuda languseks kogu regioonis.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.