• 16.04.09, 18:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallink: eesmärgiks töökohtade ja palgataseme säilitamine

Tallink Grupi investorsuhete juht Margus Schults kinnitas, et ettevõtte personalipoliitika üks eesmärk on töökohtade ja palgataseme säilitamine, mistõttu on asutud ametiühinguga läbirääkimistele palgatõusude edasilükkamiseks.
„Personalipoliitika osas on meie eesmärgiks töökohtade ja palgataseme säilitamine, selleks oleme astunud ametiühinguga dialoogi täiendavate palgatõusude edasilükkamiseks,“ vastas Tallink Grupi investorsuhete juht Margus Schults küsimusele, kuidas kavatseb Tallink personalikulusid vähendada, eriti veel pärast seda, kui äsja tõsteti töötajate palku.
Kui palju võiks Tallink intresside alanemisest võita järgmisel poolaastal, ütles investorsuhete juht, et selleks peaks suutma ette ennustada ka euribori arengut. „Esimesel poolaasta jooksul toimunud euribori languse mõju jõuab meieni 3-6 kuuse viivitusega. Samas näitas ka juba esimene poolaasta positiivset tendentsi -  kui laenumaht kasvas 18 protsenti, siis intressikulu 15 protsenti,“ märkis Schults.
 Rootsi krooni nõrgenemine mõjutas Schultsi sõnul erinevaid liine erinevalt, sest ettevõte kasutab liinidel arveldusvahendina mitmeid valuutasid. „SEKi nõrgenemise mõju avaldus rohkem liinidel, kus selle kasutamise osakaal oli suurem. Soome-Rootsi liini tulemused olid edukamad ka seetõttu, et langus kaubaveomahtude osas oli seal väiksem,“ selgitas ta.
Schults ütles, et üheks suuremaks kaubaveo lõikes vähenenud kaubagrupiks on ehitusmaterjalid. Kaubavedude vähenemine on seotud üldise majanduslangusega maailmas, toonitas ta.
Kütusekulude vähenemine 234 miljoni krooni võrra oli Schultsi sõnul arvestatav, kuid tulude vähenemine ei lasknud antud faktoril suuremat mõju avaldada.
„Arvestades asjaolu, et kütusehinnad olid oluliselt kõrgematel tasemetel eelmise majandusaasta teisel poolaastal ja eeldades tänaste hinnatasemete püsimist, on oodatav kütusehindade langusest tulenev kulude vähenemine veelgi suurem käesoleva majandusaasta teises pooles võrreldes eelmise majandusaasta teise poolaastaga,“ kordas Schults juba majandusteates öeldut.
Mis oli Saksamaa-Soome liini reisijate arvu vähenemise põhjuseks võrreldes eelmise majandusaastaga, ütles Schults, et see oli veomahtude vähendamine ühe laeva prahtimise näol.
Autor: Virge Lahe

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 21.04.25, 12:01
Saadaval on 4,7 miljonit eurot, autovedajaid jätab see aga külmaks
Seitsme kuuga on välja antud alla veerandi kogusummast, mistõttu toetust pikendati taas ja laiendati ka taotlejate ringi
2
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
3
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
4
TOP
  • 02.05.25, 13:58
TOP: kõige enam käivet kaotanud automüüjad 2025 I kvartalis
Lisatud ka käibe kasvu TOP
5
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
6
Uudised
  • 13.05.25, 09:34
Läti taustaga kasutatud autode müüja rajab Eestisse kolm uut müügiesindust

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele