Laeva ja lennureisijate võrdne kohtlemine tundub õiglasena, arvab Estraveli tegevjuht Anne Samlik.
"Lennundusega on raske võrrelda, kuna lennunduses on hilinemisi ikka kordades rohkem lähtudes ala spetsiifikast," kommenteeris ta määrust, mis annaks lennukireisijate sarnased õigused ka laevareisijatele, kui reisid hilinevad ja ära jäävad.
"Eesti põhjal järeldusi tehes on hilinemised reisijateveole suunatud laevadel marginaalsed. Kui, siis on need seotud enamasti ilmastikuoludega. Samas - võrdne kohtlemine tundub õiglasena," lisas ta.
Seotud lood
Viking Line hüvitab juba praegu reisijatele piisava põhjuse korral ebameeldivused ja firma Eesti tegevjuht Inno Borodenko ei usu, et Euroopa Liidu uue määrus midagi olulist muutub.
Euroopa Liidus on valmimas määrus, mis annaks lennukireisijate sarnased õigused ka laevareisijatele, kui reisid hilinevad ja ära jäävad.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.