• 31.03.09, 15:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laevareisijad saavad lennureisijatega sarnased õigused

Euroopa Liidus on valmimas määrus, mis annaks lennukireisijate sarnased õigused ka laevareisijatele, kui reisid hilinevad ja ära jäävad.
Toimus Euroopa Liidu ministrite transpordi, telekommunikatsiooni ja energeetika nõukogu istung Brüsselis. Merenduse teemadest on päevakorras Euroopa Liidu transpordiministrite mõttevahetus merereisijate õiguste määrusest.
„Põhimõtteliselt on arutati laevareisijatele sarnaste õiguste andmist nagu lennureisijatel on,“ selgitas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi asekantsler Eero Pärgmäe. Nimelt peaksid tulevikus laevafirmad reisijatele kompensatsiooni maksma, kui reisid hilinevad või ära jäävad.
Määruse detailid, nagu tasude suurused arutatakse läbi suvel ja kui jõuab siis see vastu võtta sügisel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eile arutati, kellele määrus kehtima hakkab. „Meie soov on, et need laevad, mis veavad peamiselt kaupa ja kus reisijaid on vähe, neile see ei kehtiks. Ka ei laieneks see ekskursiooniteenustele,“ ütles ta. Siiski pidas ta tõenäoliselt, et määrus laieneb ka kruiisireisijatele.
Lennureisjate õigused:
Lennureisist mahajätmine? Õigus võib olla saada hüvitist kuni 600 euro väärtuses sõltuvalt lennu pikkusest ja teekonna muutmisel tekkinud hilinemise kestusest.
Pikaajalised hilinemised? Kui peab ootama kauem kui viis tundi, võib otsustada üldse mitte reisida, mispuhul võib paluda piletihinna tagasimaksmist.
Lennu tühistamine? Õigus saada rahalist hüvitist, välja arvatud juhul, kui reisijat teavitati tühistamisest 14 päeva enne lendu, kui lennu teekonda muudeti ning asendati lendudega peaaegu samadel kellaaegadel või kui lennuettevõtja suudab tõestada, et tühistamise põhjustasid erakorralised asjaolud.
Lennuettevõtjate pakutav abi? Kui reisija jäetakse lennust maha või kui lend tühistatakse või hilineb, võib tal olla sõltuvalt asjaoludest õigus saada abi (toitlustus, sidevahendid ja vajaduse korral majutus). Lennureisist mahajätmise või lennureisi tühistamise korral võidakse talle pakkuda võimalust jätkata reisi või saada piletiraha tagasi.
Allikas: Euroopa Komisjon

Seotud lood

Uudised
  • 31.03.09, 16:04
Viking Line juht: uus määrus ei muuda midagi
Viking Line hüvitab juba praegu reisijatele piisava põhjuse korral ebameeldivused ja firma Eesti tegevjuht Inno Borodenko ei usu, et Euroopa Liidu uue määrus midagi olulist muutub.
Uudised
  • 31.03.09, 17:31
Samlik: võrdne kohtlemine tundub õiglasena
Laeva ja lennureisijate võrdne kohtlemine tundub õiglasena, arvab Estraveli tegevjuht Anne Samlik.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele