Enamiku praegu Harjumaal liikuvate elektrirongide eluiga saab läbi hiljemalt 2013. aastal, mistõttu kavatseb AS Elektriraudtee selleks ajaks riigihankega soetada 18 moodsat rongi.
AS Elektriraudtee müügi- ja arendusdirektori Kuldar Väärsi sõnul on olemas Euroopa Komisjoni kinnitus ühtekuuluvusfondist Eestile 18 uue elektrirongi soetamiseks raha eraldamise kohta, kirjutas Postimees. Arvutuste järgi ulatub projekti kogumaksumus 1,3 miljardi kroonini, millest umbes 15 protsenti peab Eesti riik ise välja käima.
Väärsi sõnul on pakkumise vastu huvi tundnud enamik Euroopa tuntud rongiehitajaid, nagu Bombardier, Siemens, Stadler, Škoda ja teised.
«Kolme-neljavaguniliste rongikoosseisudega saame paindlikult talitada,» ütles Väärsi. «Näiteks on võimalik asju nii korraldada, et kui Paldiskist ja Riisiperest jõuavad rongid Keilasse, saame need seal kokku panna ja Tallinna poole saata. Sellega õnnestub kulusid oluliselt kokku hoida.»
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.