Euroopa Parlament võttis eile vastu meretransporti käsitlevate õigusnormide paketi, mille eesmärk on eelkõige mereohutuse suurendamine.
Uute õigusaktide toel peaks muutuma tõhusamaks õnnetuste ja merereostuse vältimine ning samas ka võimalike õnnetuste tagajärgedega toimetulek, teatas Euroopa Komisjoni Eesti esindus.
Ühtlustatakse Euroopa lipu all sõitvate laevade kvaliteeti ning laevade kontrolli ja ülevaatusega tegelevate organisatsioonide suhtes kehtivaid eeskirju. Rangemaks muutub nõuetele mittevastavate aluste kohtlemine: korduvalt reegleid rikkunud alused võib kanda ELi "musta nimekirja" ja nende suhtes kehtestada alalise sissesõidukeelu.
Hätta sattunud laevade paremaks abistamiseks plaanitakse tõhustada mereseiret ja sellealase info vahetust. Samuti uuendatakse meretranspordi sektoris toimunud õnnetuste üle teostatavate juurdluste korda, et toimunud õnnetuste analüüsimine aitaks ära hoida edasisi õnnetusi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Vastu võeti ka määrus, mis kaitseb õnnetustesse sattunud merereisijate õigusi. Täpsustati laevade kindlustusnõudeid ja kahjude kompenseerimise korda. Nüüdsest peavad kõik ELi liikmesriikide laevad ja ELi vetes sõitvad muud laevad olema kindlustatud vastavalt Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni kehtestatud nõuetele.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.