Euroopa Parlament võttis eile vastu meretransporti käsitlevate õigusnormide paketi, mille eesmärk on eelkõige mereohutuse suurendamine.
Uute õigusaktide toel peaks muutuma tõhusamaks õnnetuste ja merereostuse vältimine ning samas ka võimalike õnnetuste tagajärgedega toimetulek, teatas Euroopa Komisjoni Eesti esindus.
Ühtlustatakse Euroopa lipu all sõitvate laevade kvaliteeti ning laevade kontrolli ja ülevaatusega tegelevate organisatsioonide suhtes kehtivaid eeskirju. Rangemaks muutub nõuetele mittevastavate aluste kohtlemine: korduvalt reegleid rikkunud alused võib kanda ELi "musta nimekirja" ja nende suhtes kehtestada alalise sissesõidukeelu.
Hätta sattunud laevade paremaks abistamiseks plaanitakse tõhustada mereseiret ja sellealase info vahetust. Samuti uuendatakse meretranspordi sektoris toimunud õnnetuste üle teostatavate juurdluste korda, et toimunud õnnetuste analüüsimine aitaks ära hoida edasisi õnnetusi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Vastu võeti ka määrus, mis kaitseb õnnetustesse sattunud merereisijate õigusi. Täpsustati laevade kindlustusnõudeid ja kahjude kompenseerimise korda. Nüüdsest peavad kõik ELi liikmesriikide laevad ja ELi vetes sõitvad muud laevad olema kindlustatud vastavalt Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni kehtestatud nõuetele.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.