"Keegi ei tunnista, et on pankroti serval, aga ma aiman, et paari kuu pärast lõpetavad tegevuse ettevõtted, kel liisingautode osakaal suur," rääkis logistikauudised.net-ile Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Liidu juht Toivo Kuldkepp.
"Näib, et kaubandus ikka lahti ei lähe. Leedukad kurdavad, et 30% on vedude turult juba ära kukkunud, meil tuleb vähemalt 20% arvestada," lisas ta.
Rahvusvaheliste autovedudega tegelevaid ettevõtteid ajab Kuldkepi sõnul eelkõige panktrotti liisingautode suur osakaal. "Meil on palju firmasid, kus liisinguautode osakaal on 91-100 protsenti. Aga kui kaup ei liigu, raha ei tule, liisingut tuleb ikka maksta," tõdes ta. Paljud firmad on autosid liisingusse võttes käitunud väga kergemeelselt, sest selleks, et üht liisinguautot töös hoida, peaks ettevõttel olema kaks autot olema välja ostetud.
Kuldkepi sõnul on turg üleküllastunud. "Kümmekond aastat tagasi teostas rahvusvahelisi vedusid 150 autot. Kui see arv kasvas 4500ni, arvasin, et nüüd aitab. Praegu on registreeritud ca 8000 veokit. Siin võib tuua paralleele ehitusega, kus iga mees hakkas ehitama," selgitas ta olukorda.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.