Automüüjad on laevadest parklad teinud, kuna müük kahaneb ja sadamate platsid on juba autosid täis.
See on omamoodi positiivne uudis 640 aluselisele autosid vedavale laevastikule, kuna vedude maht kahaneb. Lisaks valmib sel aastal veel 70 uut ja suuremat autode veoks mõeldud laeva, kirjutas Financial Times. Maaklerite sõnul on tööta laevu palju ja autotootjatel lihtne leida sadamate parklatele nö laiendust.
Rootsis Malmö sadamas seisab 2500 autot mahutav kaubalaev Morning Glory, mille rentis maailma suurimalt autovedjalat Wallenius Wilhelmsen oma masinate paigutamiseks Toyota. Teine suur autotranspordiga tegelev Skandinaavia operaator Höegh Autoliners on erinevatelt tootjatelt saanud mitmeid sarnaseid sooviavaldusi. Ka teised operaatorid pakuvad juba või plaanivad laoteenust pakkuda.
Veel eelmise aasta kolmandas kvartalis poleks sarnase teenuse osutamine kõne alla tulnud, sest operaatoritel polnud vabu aluseid. Praegu on transpordimahud aga niivõrd palju vähenenud ja võimalus laevu veepealseteks parklateks välja rentida on operaatorite jaoks positiivne uudis. Eriti puudutab see väiksemaid aluseid, mis vedasid autosid keskustest väiksematesse sadamatesse.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.