• 03.02.09, 11:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ADR muutus põhjalikumaks

ADRi ja samuti jõustunud  "Ohtlike vesote autoveo eeskirja" muudatus, näevad ette välja vahetada seni kehtinud juhi ohutuskaardi vorm uue vastu.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi peaspetsialist Jaak Ideon selgitas, et vana vormi(üks lk mahtu) kohane juhend pidi igal kaubal olema oma, kusjuures rahvusvahelisel veol oli vaja see tõlkida kõikide veoteele jäävate riikide ametlikesse keeltesse. „Vana dokumendi andis välja kaubasaatja. Uus vorm on neljal lehel, põhjalik ja universaalne, mistahes kaubale sobiv. Tõlkida pole vaja, kuna selle dokumendi adressaadiks on juht, kes ka seni on nn ADR  koolitusega ja asjaga kursis,“ lisas ta.
Ka on muutunud lisavarustuse nimekiri. „Vedaja poolt peab sõidukis olema lisavarustus, mille loetelu võrreldes senisega mõnevõrra konkreetsem. Näiteks keskkonna ohutuse tagamiseks teatud veoste puhul on vaja ohtliku vedeliku kanalisatsiooni kaevudesse sattumise vältimiseks luugi kate. Ka vana korra kohaselt mõned kaubasaatjad nõudsid selliste katete olemasolu, kuid nüüd aga kohustus üldine. Üldiselt vedaja peaks lisaks uue juhendi autojuhile kätteandmisele ka kontrollima konkreetses sõidukis olemasolevat varustust,“ ütles Ideon.
ADR üleminekuperiood on kuni 1 juuli 2009. Selle ajani võib juht ka vanu versioone varustust kasutada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ADR 2009: juhi ohutuskaart

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele