Klauslid kauba omanikule sõbralikumaks

Aasta alguses hakkasid kehtima uued rahvusvahelised veosekindlustuse reeglid (Institute Cargo Clauses), kus kindlustusvälistuste osas on muutus kasulik just kaubaomanikule.

"Vanad klauslid on 1982. aastast, suur osa veosekindlustust reguleerivaid põhimõtteid on pärit 1906. aastast, kuid elu on edasi läinud. Kaasajastatud verisoon vastab turu tingimustele paremini," rääkis RSA Baltimaade veosekindlustuse riskijuht Ilmar Vissak. "Neid ei ole lihtne muuta ja ka praegused kohendused on pigem kosmeetilised ja keelt on ajakohastatud," lisas ta.

Klauslite muutmine peegeldab eelkõige muutunud keskkonda ning vajadust kohandada tingimused turu nõudmistele vastavaks.

"Kindlustusvälistuste osa on kaubaomanikule tehtud natuke sõbralikumaks. Vanade tingimuste kohaselt olid välistatud mõned asjad, mis ei ole kindlustaja kontrolli all. Näiteks vedaja maksejõuetus, pakendiga seotud teemad, kus kauba omanik ei saanud tingimusi kontrollida. Trend on selles suunas, et nende asjade eest, mis ei ole kaubaomaniku kontrolli all, ei saa ta vastutada," selgitas Vissak klauslite muutumise trende.
Laadimine ka kaetud

Selgemalt on klauslites sõnastatud kauba laadimine marsruudi alguses veokile või laevale. "Vanasti võis jääda mulje, et laadimine ei ole kindlustusega kaetud ja kindlustusperiood algas hetkest, kui transpordivahend lahkus marsruudi lähtekohast. Nüüd on selgelt kirjas, et peale- ja mahalaadimise protsess on kaetud," rääkis Vissak.

If Eesti Kindlustuse veose- ja laevakindlustuse tootejuhi Vadim Paltmanni sõnul ei ole uued klauslid vanadest suurema kaitsega.

"Tegemist on sõnastuse ajakohastamisega, mille üle on kahtlemata väga hea meel. Pisut on täiendatud pakendi välistuse klauslit, aga mõte sellest muutunud ei ole. Muudetud on ka kindlustuskaitse algust ja lõppu, kuid see muudatus Ifi ei puuduta, kuna meie toome kindlustuskaitse alguse- ja lõpuaja poliisil alati eraldi välja."

Kuna kõik kindlustusseltsid ei ole jõudnud uusi tingimusi rakendada ja osal on ainult oma üldtingimustest lähtuv kindlustuskaitse, tuleks kindlustusvõtjatel kindlasti vaadata, missuguse versiooni klausleid kasutatakse.

Paltmann tunnistas, et Ifi grupp kasutab praegu klauslite 1982. aasta versiooni ning üleminek ICC uuele redaktsioonile sõltub nende edasikindlustuslepingust.

mis on mis

    * Enim kasutatakse täisveosekindlustust Institute Cargo Clauses (ICC) on kindlustuskaitse pakett.
    * ICC (A) klauslid tähendavad täisveosekindlustust kõikide riskide vastu.
    * Kui klient ei soovi kindlustada kaupa kõikide riskide vastu, saab seda teha ka kitsamatel tingimustel konkreetsete riskide vastu, nt liiklusõnnetus, tuli või vargus.
    * ICC (C) tingimused katavad peamisi transpordiriske (liiklusõnnetused, tuli, plahvatused, laevaõnnetused) ja sobivad hästi autotranspordile, sh transpordile ro-ro-laevadel.
    * ICC (B) tingimused katavad rohkem riske ja sobivad sellise kauba kindlustamiseks, mille veomarsruudil toimub ümberlaadimisi kaubalaevadele, nt konteinerlaevadele.
    * Mõlemale nimetatud tingimuste kogule saab lisada veel üksikuid riske, nagu näiteks kauba vargus, röövimine, kadumine või vandalism.
    * ICC (C) ja ICC (B) on küll kliendile odavamad, kuid siiski kitsama kattega (kahju peab tekkima teatud riski tagajärjel), ICC (A) klausel seevastu on oluliselt laiema kattega - ei ole tähtis, millise riski tagajärjel kahju toimub, nn kõiki riske kattev kindlustus.

 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,18 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,06 0
Hiina jüaan CNY 7,64 0
Hongkongi dollar HKD 8,86 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15968,30 0
Islandi kroon ISK 133,99 0
Jaapani jeen JPY 124,77 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 15,89 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,59 0
Malaysia ringgit MYR 4,61 0
Mehhiko peeso MXN 21,72 0
Norra kroon NOK 9,75 0
Poola slott PLN 4,33 0
Rootsi kroon SEK 10,47 0
Rumeenia leu RON 4,74 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 35,30 0
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 5,95 0
Ukraina grivna UAH 30,72 0
Ungari forint HUF 317,83 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 74,82 0

Valdkonna töökuulutused