„Läheb vähemalt kolm aastat, enne kui olukord paremaks läheb. 2008. aasta oli karm, teatud taastumine tuleb umbes alles 2010. aastal. Esialgu taastuvad kaubavood. Reisijanumbrite kasvu võib näha alles 2011. aastal, sest see on pikk protsess,“ ütles Pearce IATA veebi seminaril.
Pearce selgitas, et reisijate käitumine on käib SKP kasvuga käsikäes ja enne 2010. aastat globaalset SKP kasv näha ei ole. Ta tõi välja, et tarbijakindlus on niis USAs kui ka Euroopas kõigi aegase madalseisus ja see on veel langemas. „Isegi kui pangad hakkaksid raha laenama ja lennufirmad saaksid finantseeringud, läheb reisijavoogude taastumisega aega, sest tarbijad maksavad laene tagasi,“ ütles ökonomist.
Lennunduse raske olukorra taga ei näe ta ainult kütusehinna järsku tõusu vaid pigem majanduslangust. „Kuigi keskpangad on intresse langetanud, on kommertspangad laenutingimusi karmistunud ja ei anna nii kergelt raha välja,“ ütles ta. Ta selgitas, et 2001. IT-mulli lõhkemise ajal oli näha kinnisvaraturu kasvu ja seetõttu ei olnud kriis ka nii karm.
Kogu lennutööstuse kahjum 2008. aastal on hinnanguliselt 5 mld dollarit, millest 3,9 mld on USA lennufirmade kaod. „Siiski arvan, et USA olukord on praeguseks parem kui teistel turgudel, kus torm on veel ees,“ ütles Pearce.
Ta ennustas, et 2009. aastal vähenevad maailma reisijanumbrid 3% ja kaubamahud kahanevad 4-5%.