Vastavalt valitsuse otsusele oleks alates uuest aastast pidanud Eesti Raudtee juurde asutatama kaks tütarettevõtet – infrastruktuuriga hakkaks tegelema AS EVR Infra ning kaubavedudega AS EVR Cargo, kirjutas dv.ee.
Nimelt nõuab Euroopa Liidu seadusandlus, et raudtee-ettevõtete infrastruktuuri ning transporditeenuste finantsaruanded ning bilanss tuleb hoida lahus.
Nagu ütles Urmas Glase venekeelsele majandusuudiste portaalile dv.ee, ootab ettevõte endiselt äriregistri otsust. Tema sõnul on viivituse põhjustanud firmade lahutamiseks vajalike juriidiliste protseduuride venimine, mis on tingitud äriregistri nõudest esitada ettevõtete kohta täiendavat infot.
"Andsime paberid äriregistrile aasta esimesel päeval, kuid neil tekkisid mõningad küsimused, millele me oleme omalt poolt ka vastused andnud. Viimane neist läks teele eile ja seetõttu loodame, et järgmise viie päeva jooksul vormistatakse otsus ära," ütles Glase. Kõik juriidilised probleemid on praeguseks hetkeks lahendatud, küsimus on ainult registreerimises, lisas ta.
Uute ettevõtete AS EVR Infra ja AS EVR Cargo värskete juhtide nimesid Glase veel öelda ei tahtnud. Enne olukorra lõplikku lahendust ei saa konkreetset infot välja anda, märkis ta.
Eesti Raudtee struktuurimuutused kiitis valitsus heaks oktoobris. Lisaks raudtee-ettevõtete infrastruktuuri ning transporditeenuste finantsaruandluse ning bilansi lahus hoidmise nõudele näevad eurodirektiivid ette ka reisijate- ning kaubaveo lahususe.