Ehkki veeteede amet eitab igasugust vastutust Rohuküla sadamas aastavahetuse eel juhtunud laevaintsidendi eest, oli amet varitsevast ohust teadlik.
Kui Hiiumaa praam 29. detsembril Rohuküla sadama äsja süvendatud ja üle mõõdetud alal ootamatult põhja kriipis, väitis veeteede amet, et laev tabas süvendatud ja mõõdistatud alalt napilt välja jäänud valli, mille otsa juhatas laeva omavoliliselt ümber paigutatud poi, kirjutas Postimees.
Ameti peadirektor Andrus Maide kinnitas, et sadama süvendaja Victoria Shipping mõõdistas ainult vana muuli kohal süvendatud paarikümnemeetrise küljepikkusega ruudu, kus sügavus vastas nõuetele, Scania riivas põhja süvendusalast aga mõni meeter eemal, kuhu süvendaja oli kuhjanud kõrge valli. «Tekkinud valli avastamiseks pidanuks sadam praegusel juhul nõudma laiema ala mõõdistamist,» lisas ta.
Et amet pidi ala ohtlikkusest teadlik olema, näitab see, et 23. detsembril kirjutasid kahe Hiiumaa praami kaptenid ametile ühisavalduse, kus väljendasid muret üle endise muuli kivivaremete kulgeva laevatee ohutuse pärast ning nõudsid liikluse alustamiseks veeteede ameti kinnitatud kaardimaterjali.
Nii ootab tänini vastust küsimus, miks veeteede ameti ohutusspetsialistid ei nõudnud laiendatud mõõdistust ega täpsustatud andmeid süvendusala ümbruse kohta.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.