Ehkki veeteede amet eitab igasugust vastutust Rohuküla sadamas aastavahetuse eel juhtunud laevaintsidendi eest, oli amet varitsevast ohust teadlik.
Kui Hiiumaa praam 29. detsembril Rohuküla sadama äsja süvendatud ja üle mõõdetud alal ootamatult põhja kriipis, väitis veeteede amet, et laev tabas süvendatud ja mõõdistatud alalt napilt välja jäänud valli, mille otsa juhatas laeva omavoliliselt ümber paigutatud poi, kirjutas Postimees.
Ameti peadirektor Andrus Maide kinnitas, et sadama süvendaja Victoria Shipping mõõdistas ainult vana muuli kohal süvendatud paarikümnemeetrise küljepikkusega ruudu, kus sügavus vastas nõuetele, Scania riivas põhja süvendusalast aga mõni meeter eemal, kuhu süvendaja oli kuhjanud kõrge valli. «Tekkinud valli avastamiseks pidanuks sadam praegusel juhul nõudma laiema ala mõõdistamist,» lisas ta.
Et amet pidi ala ohtlikkusest teadlik olema, näitab see, et 23. detsembril kirjutasid kahe Hiiumaa praami kaptenid ametile ühisavalduse, kus väljendasid muret üle endise muuli kivivaremete kulgeva laevatee ohutuse pärast ning nõudsid liikluse alustamiseks veeteede ameti kinnitatud kaardimaterjali.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Nii ootab tänini vastust küsimus, miks veeteede ameti ohutusspetsialistid ei nõudnud laiendatud mõõdistust ega täpsustatud andmeid süvendusala ümbruse kohta.
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.