Tallinna lennujaama juht Rein Loik kommenteeris, et kaubavedu kasvas tänu Eestit läbivale transiitkaubale.
„Põhiliselt tarbekaubad Hiinast ja Türgist naaberriikidesse,“ täpsustas ta. Tallinna lennujaama läbis mullu 41 867 tonni kaupa, mida on 2007. aastaga võrreldes 83,9% rohkem. Sellest 40 887 tonni oli lennukaup ja 980 tonni post.
Ta selgitas, et Tallinna lennujaam on kaubavedude osas konkurentsivõimelisem, kuna on investeeritud rullikutel põhinevasse lennukikonteinertehnoloogiasse. „Tegu on kaubalennukitega veetava kaubaga, mitte sellega, mida reisilennuki kõhus veetakse,“ täpsustas ta. „Rullikute süsteemiga saame kaupa lennukitelt kiiremini maha laadida ja see on ahela kõige kallim lüli,“ selgitas ta Tallinna lennujaama konkurentsieelist.
Järgmiseks aastaks ta eriti prognoosida ei taha, kuigi loodab, et kaubamaht jääks samale tasemele. „Tarbekaubad sõltuvad väga majanduse olukorrast ja kui tarbimine langeb, siis oleks loogiline oodata ka langust,“ lisas Loik. Samas lootis ta, et lennujaam suudab konkurentidelt kaubavoogusid üle lüüa.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.