• 06.01.09, 09:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Logistika-aasta 2008: kriis ning valitsuse saamatus

Möödunud aastal kasvas globaalne finantskriis majanduskriisiks, toimus kütuse hinnaralli, tõusid raudteetariifid, suurenes lõhe poliitikute ja ettevõtjate vahel ning vähenesid veomahud. Enim mõjutavad logistikat ja transporti majanduskriis ning valitsuse saamatus.
Sündmused ja trendid 2008. aastast, mis mõjutavad valdkonna arengut edaspidi:
- esimest korda aktsepteeriti avalikult igal tasandil toormevedude vähenemise paratamatust ja vajadust lülituda ümber teistele kaubagruppidele, mille esirinnas oleks konteinerid.- Eesti senine transiidi esivaldkond – naftatransiit – konsolideerus nii Muugal Royal Vopak’i-EOS’i ühisettevõtte kui Alexela tiiva all Paldiskile lisaks Sillamäel.- otsustati ära Eesti Raudtee reorganiseerimine, mis loob teatud raamistiku ka edaspidistele arengutele sektoris, ent mis küll ei pruugi tulla vaid ühemõtteliselt positiivsed.- Venemaal naftabuumi rahade toel käinud transpordi- ja logistikainfrastruktuuri laiaulatusliku väljaehitamise programm jätkus küll inertsist veel aasta teisel poolel, kuid hakkas ilmnema selle pidurdumistendents loomulikel kriisist tulenevatel põhjustel.- kiirendatud tempos kujunes ümber transiidi- ja logistikaturg- majanduskriisi mõjul vähenesid kaubaveod – nii valmistoodangu kui tooraine osas, nii  Vene raudteel kui Hiina sadamates.- majanduskriisi kaasnähtusena pidurdus järsult uute ehitatavate laevade hulk ja sadamavõimsuste laiendamine.- Eestis hakkas arenema Tallinna Sadama Muuga konteinerterminali laienduse projekt ning Paldiski Lõunasadama autoveo võimsuste kasvatamise projekt, nagu ka Paldiski Põhjasadamas laienenud autovedude korraldamine.- Sillamäe sadamas asus tööle idaosa keemiakai, samuti ehitati täie hooga uut 50 ha suurust terminali idaossa.- seoses lähenevate valimistega imbus Eesti sisepoliitikasse Venemaa teema.- peaministri poolt avalikult väljaöeldud arvamus, et Eestile transiiti ja vastavat majandusharu vaja ei ole, tekitas välispartnerites ärevust- lääne ja ida vaheline transiidivoog vähenes oluliselt.- kütuse hinnaralli, millest suure osa maksid kinni vedajad/veokorraldajad .- aasta lõpul moodustati majanduse –ja kommunikatsiooniministeeriumi initsiatiivil ulatuslik töögrupp Eesti merenduspoliitika ettevalmistamiseks.- Otsustati Logistikaühingu baasil moodustati logistikuid, tarneahelajuhte ja ostujuhte ühendav Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing.- majanduspoliitiline aktiivsus Hiina suunal.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele