• 22.12.08, 14:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Viking Line: 2009. aastal tuleb merel hinnasõda

Viking Line Eesti tegevjuht Inno Borodenko usub, et  uuel aastal on laevanduses ette näha tugevat konkurentsi, tähendades kindlasti hinnasõda, mis aga toob kasu reisijatele, kirjutas aripaev.ee.
„Seega arvatavasti reisijate arv järgmisel aastal ei lange,“ prognoosis Borodenko. Põhilist konkurentsi tugevnemist näeb ta Tallinki ja Viking Line'i vahel, millesse sekkub arvatavasti ka Eckerö Line. Samuti teeb kõik endast oleneva tema sõnul ka Linda Line, et reisijaid juurde võita.
„Tallinn-Helsingi laevaliini probleem on see, et laevade mahutavus on kasvanud kiiremini kui reisijate arvu normaalne kasv, seega uusi tulijaid liinile järgmisel aastal tulemas ei näe,“ märkis Borodenko. „Kaubaveos Viking Line'l kogused ei vähene, pigem langevad tugevas konkurentsis piletite hinnad.“
Borodenko pidas lõppevat majandusaastat Viking Line'i jaoks heaks. Kui sellel aastal ei oleks kütuse hind tõusnud rekordilistele kõrgustele, siis oleks see finantsiliselt olnud kõige edukam aasta Viking Line'i ajaloos, lisas ta.
Borodenko selgitas, et Tallinn-Helsingi laevaliinil saavutati uue reisiparvlaevaga Viking XPRS rekordiline reisijatearv ja teenindati planeeritud üle 1,1 miljoni reisija, kuid seoses laeva 3-kuulise hilinemisega laevatehasest, ei saavutanud kontsern siin täielikku majanduslikult loodetud efekti.
Peale uue laeva Viking XPRS-i oli Viking Line'le Borodenko sõnul oluline ka Eesti ühinemine Schengeni viisaruumiga, mis lihtsustas reisijate liikumist Eesti ja Soome vahel, kaotades passikontrolli. „Oodata on Viking Line'le ja ka üldse Tallinna Sadamale ajaloo parimat tulemust sellel liinil, vastavalt üle 1,3 miljoni ja 7,22 miljoni reisija,“ ütles ta.
Aasta ärimeheks peab Borodenko Toomas Lumani, kes on sõna võtnud talle olulistel teemadel, nagu haridus. „Ka ise arvan, et haridus ei peaks niivõrd majanduselule järele jooksma, kui just kinni pidama üldiselt aktsepteeritud põhimõtetest,“ toonitas ta. Borodenko tõi näiteks, kui on ehitus- või IT-buum, just siis hakkame neid koolitama, paari aasta pärast aga tuulesuund muutub.
Viking Line Eesti juht valutab südant ka üldise majandusolukorra pärast, seetõttu toetab ta ka Lumani poolt väljendatud ideid haldusreformi kohta. „Tema ees müts maha, et keerulisel majandusalal teiste ehitusettevõtetega konkureerides on aega ja tahtmist tegeleda ka riigiasjadega,“ põhjendas Borodenko. „Arvan, et siin võivad kõik sõna võtta, mida peabki tegema ma Kaubandus- ja Tööstuskoja juht.“
Teiseks aasta ärimeheks nimetaks Borodenko erainvestori Stefan Anderssoni, kelle seisukohti on ta ajakirjanduses ja foorumites jälginud ja kes on talle meelde jäänud põhjalike teadmiste ja kogemustega majandusvallast. Samuti on Andersson jaganud oma seisukohti ka teistega, lisas ta. „Julgeb välja öelda enda seisukoha, mis hetkel võib tunduda ebapopulaarne, kuid mingi aja jooksul näitab elu nende õigsust,“ tõdes Borodenko.
Äripäev palus poliitikutel ja ettevõtjatel tagasi vaadata mööduvale aastale ja samuti ette vaadata tulevale aastale.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 09.05.25, 13:21
Topauto avas Tartus Lõuna-Eesti esimese CUPRA Garage müügisalongi
2
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
3
Uudised
  • 21.04.25, 12:01
Saadaval on 4,7 miljonit eurot, autovedajaid jätab see aga külmaks
Seitsme kuuga on välja antud alla veerandi kogusummast, mistõttu toetust pikendati taas ja laiendati ka taotlejate ringi
4
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
5
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
6
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele