Lauri Varandi tööelu algas karjääriga raadio helisalvestuse stuudios. Raadiotehniku ametit õppinud mees on nüüd jõudnud aasta logistikateo valmis meisterdamiseni.
30 aastat tagasi valitud raadiotehniku eriala ei olnud juhuslik valik, kirjutas kuukiri Logistika. Tehnikahuvi oli juba lapsena ja pärast kooli lõpetamist töötas ta tervelt 11 aastat õpitud erialal - Eesti Raadios helisalvestuses.
Tehnilisest haridusest näeb Varandi kasu siiani. "Tõsiasi, et Magnumi uue logistikakeskuse tehnoloogia vajab ka ülalpidamist, oli meil alguses alahinnatud," möönab Varandi.
1994. aastal oli võimalus siirduda Eesti Raadiost eraettevõtlusse. Varandi otsustas eraettevõtlust proovida Eldorado kasiinosid haldava ASi ELC tehnikadirektorina. Seal puutuski ta esmakordselt kokku logistikaga. Palju tuli tegeleda tellimisega - mänguautomaadid, jackpot'i süsteemid jm. Eelkõige köitis Varandit vabaduse tunne, et ka väikeses Eestis oled sa keegi ning võid tellida, mida vajad - ise otsustada. See köitis Varandit niivõrd, et kui ta märkas Elcoteqi hankejuhi otsimise kuulutust, otsustas ta end siduda veel suurema ettevõtmisega.
Varandi tunnistab, et vedude organiseerimisega ei ole ta tegelenud ja see ei ole logistikuna tema tugevaim külg. "Aga ettevõttes kord majja saada, et kõige üle oleks arvestus - see on mulle meeldinud," ütleb Varandi.
Elcoteqis leidis ta lao asemel eest ruumi, kust kõik võtsid, kui midagi oli vaja. Süsteem sai niimoodi toimida, kuna Tallinna tehases vajaminevad komponendid osteti Soomes. Seal komplekteeriti toote jaoks kõik komponendid kokku ja toodi Tallinna. Siin olid need tootekomplektidena laos. Aga oli näha, et tulemus oleks parem olnud, kui oste oleks teostatud Tallinnas asuva tootmise juurest. Varandi korraldaski laomajanduse ja sisseostu ümber. Kõigepealt pani lukku lao ukse, lõi laos olevatele kaupadele aadressid jm. Seejärel võeti soomlastelt üle Tallinna tehase komponentide sisseostu tegevus.
Kuus aastat oli Varandi Elcoteq Tallinna logistikajuht. Seejärel läksid väljakutsed veelgi suuremaks. Varandi võttis vastu nelja osakonna ja 800 töötajaga tooteliini juhi ameti. "See oli tohutu pingutus ja väljakutse. Kuid ma ei kodunenudki," räägib Varandi. Suurkliendi nõudmised ja tootmise piiratud võimalused tekitasid liiga suure pinge. Pärast kaht aastat tööd läksid Varandi ja Elcoteqi teed lahku.
Juba viimasel Elcoteqis töötamise aastal otsis Varandi uut tööd. Magnum tuli ometigi juhuslikult. Juhuse nimi oli Marketingi Instituudi juht Endrik Randoja. "Sain ühel päeval Lauri kirja, et ta enam Elcoteqis ei tööta. Järgmisel päeval küsis mu hea sõber ja toonane Magnumi juhatuse esimees Virkko Pullinen, kas tunnen mõnd head proffi Magnumi logistikat vedama. Muidugi tundsin!" räägib Randoja.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.