Maanteeameti peadirektori Riho Sõrmuse sõnul on Eestis olemas maailma tipptasemel teehooldustehnika, kuid sellest jääb äärmuslikes ilmastikutingimustes väheks, vahendas ERR.
Sõrmus, kes on maanteeametit juhtinud juba neliteist aastat, ütles ETV hommikuprogrammis "Terevisioon", et teehooldusega tegelevad ettevõtted on lumekoristusmasinaid soetanud normaalseid talveolusid arvestades.
"Kui tuli 14 aasta kohta üks äärmuslik olukord, siis on selge, et hakkavad tekkima probleemid. Hakatakse otsima tehnikat mujalt, aga ega lumetõrjetehnika kusagil laos ei seisa," ütles maanteeameti juht.
"Kõige suuremad murelapsed on rekkad. Kui rekkal on all rehv, millele on löödud tähis M+S, ehk võib sõita ka talvel, siis see ei ole rekkale talverehv. Kui veok jääb seisma, siis ta enam ära ei lähe ja selline seisev masin korjab endale autokolonni järele," ütes ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.