• 13.11.08, 08:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

GMi luigelaul

Pilt USA autotööstuse raskekaalu kategoorias võib peagi väga drastiliselt muutuda. Tööstuse võimsaim, viimased 77 aastat valdkonna suurima tootja tiitlit hoidnud General Motors (GM) võib peagi saada vaid nimeks ajalooraamatutes.
Nagu kõikides teisteski sektorites, on ka autode müüginumbrid vähenenud, kirjutas Äripäev. Kõige valusamalt kukutakse kõige kõrgemalt, seda näitab selgelt GM 45protsendilise müügi vähenemisega, Fordil läks kolmest gigandist kõige paremini ning ta kaotas 30 protsenti. Chrysleri müügilanguseks jäi 36 protsenti.
Kogu automüük kukkus möödunud kuul 32 protsenti, mis teeb Autodata andmetel oktoobri kõige nutusemaks automüügikuuks alates 1983. aasta veebruarist.
"Oma 27 aasta jooksul selles äris ei ole ma sellist kuud varem näinud," sõnas tulemusi kommenteerides GM müügi- ja turundusdirektor Mark LaNeve.
GM kahjum kolmandas kvartalis ulatus 2,5 miljardi dollarini ning ettevõte põletab raha oma reservidest heleda leegiga - kolmandaks kvartaliks oli järele jäänud raha hulk vaid 16 miljardit dollarit. Kolme kuuga oli kadunud 3,5 miljardit dollarit ja aasta algusest 5,6 miljardit, vaatamata suuremahulistele kulude kärpimisele ning laiahaardelisele koondamisele.
Kõikide arvestuste kohaselt on autogigandil äri püstihoidmiseks vaja minimaalselt 10 kuni 12 miljardit dollarit likviidses rahas.
Seda kinnitab ka Deutsche Banki analüütik Rod Lanche oma kirjas investoritele. "Valitsuse abita on GMi kokkukukkumine meie hinnangul vältimatu ning see paiskaks laiali süstemaatilise riski, millest oleks raske üle saada nii autotootjatel, tarnijatel kui ka USA majandusel," hindas ta lisades, et GM aktsia on väärtusetu, mistõttu kinnitas hinnasihiks 0 dollarit.
Õnneks kaupleb aktsia praegu mõnevõrra kõrgemal tasemel ning lõpetas esmaspäeva õhtul kauplemise tasemel 2,92 dollarit, kuid seegi on madalaim tase viimase 60 aasta jooksul.
Autotootjate suurkolmik GM-Ford-Chrysler on pöördunud valitsuse poole palvega saada osa finantsettevõtetele määratud 700 miljardi dollari suurusest abipaketist, millest praegune George Bushi administratsioon keeldus.
Autotööstusele määrati küll 25 miljardi suurune sooduslaen, et nad saaksid jätkata keskkonnasäästlikuma tehnoloogia arendamist.
Suur kolmik on pöördunud valitsuse poole palvega saada toetust 50 miljardi dollari ulatuses, et aidata neil rasked majandustingimused üle elada. Seda selle mõiste "üle elama" kõige otsesemas ja tõsisemas tähenduses.
Äsja valitud ja jaanuaris ametisse astuv president Barack Obama on president Bushist selgelt teisel seisukohal. Nimelt on nad tema poole pöördunud palvega suruda abipakett läbi juba enne oma ametiaja algust, peatsel kohtumisel Kongressis.
Põhjuseks tõi näpuga vaikselt pankrotti puudutav GM, et nende eluiga ei pruugi kolme kuud välja venitada ning abi oleks vaja kohe.
Deutsche Banki hinnangul on GM-l üksi vaja 10 miljardit dollarit, et end 2010. aastasse välja vedada ning 25 miljardit dollarit, et hävitustööst taastuda, mistõttu ka see valitsuse toetus ei pruugi olla pääsemiseks piisav.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele