• 17.09.08, 10:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Roolis uinumine põhjustab kolmandiku liiklusõnnetustest

Rahvusvaheliste uuringute andmetel on juhi unisus ja roolis magamajäämine kolmandiku raskete liiklusõnnetuste põhjustajaks.
Eesti Unemeditsiini Seltsi president Mae Pindmaa ütles intervjuus ETV hommikusaatele "Terevisioon", et kokkupõrke toimumiseks piisab vaid 2-3 sekundi pikkusest mikrounest, vahendas ERR.
"Unine juht on roolis palju ohtlikum kui väikese promilliga juht, sest alkoholijoobes inimesel on reaktsioon lihtsalt aeglustunud aga unise juhi reaktsioon on ebaadekvaatne ja sellest piisab, et kokkupõrge juba toimuks."
Pindmaa sõnul tekib unisus roolis enamasti üleväsimusest või unehäiretest. Üks unisuse põhjus võib olla ka uneaegne hingamishäire ehk norskamine. "Kui muidu peaks organism öösel olema säästurežiimil, et jõuvarusid taastada, siis norskaja organismis toimub üks keemiatehas ja aju ei saa läbida erinevaid unefaase."

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele