Bussijuhid ja reisijad nimetavad Tartu
plekist bussijaama kanakuudiks, kiruvad selle liikluskorraldust maapõhja ja
imestavad, et keegi pole sealses saginas veel rataste alla jäänud, linnaisade
arvates aga on bussijaama uus korraldus suurepärane.
"Tartu bussijaamal ei ole mingit tulevikku. Isegi kui seal kõik teeremondid ja ehitused tehtud saavad, pole bussidele ja inimestele enam ruumi. Ei ole seal korras midagi, lihtsalt linnaisade üks omaaegne rumal otsus, millele praegu on mõistlikku lahendust raske leida. Pigem, lahendust ei olegi," arvab MK Autobussi juhataja ja väikestviisi ka bussijuht Madis Kägo, kirjutas SL Õhtuleht.
Kas bussijaama liiklusohtlikule saginale on lahendust? Kägo arvates mitte: "Ainuke lahendus on piirata Soola tänaval muu transpordi liiklust. Ei ole normaalne, et sisuliselt bussijaama territooriumil sõidavad ringi autod. Arvan aga, et ainus lahendus on bussijaam kuskile mujale üle viia."
Tartu linnapea Urmas Kruuse leiab, et iga otsus on teatud mõttes poliitiline, kuid vana bussijaama territooriumi Emajõe ärikeskusega täisehitamine oli omaaegne linna ja inimeste ühine otsus ja poliitikaga polnud sel mingit pistmist. "Kui meenutan vana Tartu bussijaama, või mõtlen Tallinna bussijaamale, siis ei haletse seda taga,"ütles Kruuse.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.