USA autoomanikud püüavad kalli kütuse ja kehva majandusseisu tõttu lahti saada maasturitest, samas sobivaid uusi autosid ei ole ja autotööstus jääb tühjade pihkudega.
Juuni automüüginumbrid kuivasid USA suuremate autotootjate andmetel kokku, langedes 15 aasta tagusele tasemele, kirjutas CNNMoney.com.
Kütuse hinnatõusule vaatamata aga langes järsult ka mitme ökonoomse auto müük, kuna autotootjad ei suutnud inimesi varustada nende mudelitega, mida ühtäkki nõuti.
Autodata andmetel langes autode aastane võimalik müüginumber juuni tõttu 13,6 miljoni sõidukini, mais oli see veel 14,3 miljonit, mida omakorda peetakse nõrgaks tulemuseks. Aastasele müügiplaanile jäävad tulemused alla 2 miljoni auto ja kaubiku jagu.
Automüük langes aastatagusega võrreldes 18%, mis on kõige järsem langus pärast 2002. aasta oktoobrit, mil vähenemine oli tingitud aasta varasemast rekordmüügist, mitte pikema aja võrdluses madalast nõudlusest.
Müüginumbreid järgiv Edmunds.com oli juuni müüginumbrite languseks ennustanud 12%.
Kuigi raskusi on olnud ka Aasia ja Euroopa autotootjatel, on suurima löögi siiski saanud Ameerika kolm suuremat tootjat, kes peavad toime tulema ameeriklaste järsult muutunud ostueelistustega. Nii on USA tootjad oma koduturul jäänud turuosalt Aasia kaubamärkidele alla.
General Motorsi müüginumbrid langesid juunis möödunud aasta sama kuuga võrreldes keskmiselt 18%. Kaubikute ja kergveokite müük langes 16%, sõiduautode oma aga 21%. Tulemus oli siiski parem kui kardetud. Nimelt kartis GM 25% keskmist langust, suutis seda aga siiski vältida ja säilitas USA turul müüki arvestades siiski suurima autotootja tiitli. GMi aktsia hind tõusis teisipäeval nende uudiste peale 2%.
Teised autotootjad pidid aga oma prognoosidele alla vanduma. Toyota Motor teatas USA turul 21% langusest. Edmunds.com oli Toyotale ennustanud 12% langust.
Ford Motor, mis hoiab GMi ja Toyota järel enda käes USAs 3. kohta, teatas 28% kukkumisest. Edmunds.com-i prognoos oli seatud 25 protsendile.
Teiste tootjatega võrreldes vastutuult rühkinud Honda tegi juunis pisikese tõusu – 1,1%. Edmunds.com pakkus tõusunumbriks 4%, mistõttu jäid ka selle tootja tulemused oodatust nõrgemaks.
Chrysler kaotas Hondale turuosaliste pingereas ühe koha ja platseerus 5. kohale – langus aastatagusega võrreldes 36%. Ka Chrysleri prognoos ei olnud kuigi roosiline, Edmunds.com-i ennustatud 31% langusest aga ei piisanud.
Seotud lood
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Enimloetud
4
Pingereas 130 autovedajat
Hetkel kuum
Pingereas 130 autovedajat
Lisatud video lõigu eelprojektist
Tagasi Logistikauudised esilehele