Ameerika autotootja General
Motorsteatas täna, etautomüügi languse kõrval põhjustas nende I
kvartali hiigelkahjumi ka859 miljoni dollariline laks kinnisvaralaenude
turult.
Kogu I kvartali kahjum ulatus 3,3 miljardi dollarini. Enne USA kinnisvaraturgu tabanud kriisi oli kinnisvaralaenude finantseerimine General Motorsile(GM) suurepärane rahaallikas, kirjutas International Herald Tribune.
Samal ajal üllatas Ford, kes lõpetas I kvartali 100 mln dollarilise kasumiga. GM esimese veerandaasta käive tuli 42,7 mld dollarit. Tegelikult oli automüük 68 mln dollariga plussis, kasvades näiteks Euroopas ja Ladina-Ameerikas, kahanedes aga maailma juhtturul USAs.
Varuosatootja American Axle & Manufacturing kaks kuud kestnud streigi hinnaks rehkendas GM 800 mln dollarit. 2007. aastalmüüs GM 9,37 miljonit autot. Tema konkurent Toyota saavutassarnase tulemuse. GMi eelmise aasta käive oli 178 mld ja kahjum rekordiline 38,7 mld dollarit.
GM toodab nii eestlaste lemmikute hulka kuuluvaid kui siinkandis tundmatuid marke nagu Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, GM Daewoo, Holden, HUMMER, Opel, Pontiac, Saab, Saturn, Vauxhall ja Wuling. Ettevõte on teatanud, et panustab turu nõudelsenisest enam väiksemate ja ökonoomsemate sõidukite tootmisse.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.