Enne lennureisi läkitab üha rohkem inimesi
oma pagasi teele spetsiaalsete veofirmade kaudu, pääsedes nii lennufirmade
alalistest jamadest pagasiga ning vähendades oluliselt kohvrite kaotsimineku
ohtu, kirjutas Associated Press.
Ameerika pensionär Lorna Gladstone soetas Egiptuse-reisil kojuviimiseks hulga kraami: raamatuid, keraamikat ja muid kingitusi. Lennujaama pagasi check-in`is oleks see võinud olla paras õudus. Pakkinud asjad nelja kohvrisse, loovutas ta need hotellitöötaja abiga transpordiks Luggage Free nimelisele firmale. "Astusin turvakontrollist läbi vaid käekotiga," rääkis rahulolev proua, kes sarnast teenust oma reisidel pidevalt kasutab. Lennuvedajad kostitavad reisijaid ülemäärase pagasi eest nõutava tasu tõstmisega ja reisijad muretsevad pidevalt karmimaks muutuvate turvapiirangute üle, see on toonud äriedu Luggage Forward ja Luggage Free taolistele ettevõtetele. Kuigi taolist teenust võidakse pidada luksuseks, kasutab seda praegu rohkem ameeriklasi kui kunagi varem. Teine variant on oma kohvrid iseseisvalt USA riikliku postiteenistuse, FedExi või UPSi kaudu teele saata.
Teenuse idee on muuta reisimine võimalikult peavalu-vabaks. Pagasile järele tulekuks annab firma tavaliselt teada kahetunnise ajavahemiku. Mingit spetsiaalset pakkimist pole vaja. Kui sihtpunkt on hotell, annab sealne töötaja pagasi saabumisest kliendile teada. Hind sõltub kaalust, vahemaast ja kiirusest. 30 kilone kott New Yorgist San Franciscosse hiljemalt viie päevaga maksab ettevõttes Luggage Forward 149 dollarit.
Luggage Free läkitas eelmisel aastal 40000 reisija pagasi. Taolised ettevõtted ilmusid välja pärast 2001.a. 11. septembri sündmusi, mille järel rangemad piirangud tekitasid viivitusi ja segadust lennujaamades üle USA. "Check-in`ist sai omaette spordiala ja sellest saati on asi vaid hullemaks läinud," rääkis 2003.a. asutatud ettevõtte juht Jeff Boyd.
Riikliku transpordiameti andmeil läks eelmisel aastal 1000 lennureisija kohta kaotsi 7 reisikotti, see suhtarv on viimased viis aastat pidevalt kasvanud. 2002.a. oli sama number 3,84. Transpordijulgeoleku ameti andmeil puudutab reisikohvrit pärast selle lennusõitja silmist kadumist kuus kuni kümme inimest lennuliini, lennujaama ja alltöövõtjate personalist, suurendades sellega kadumise või varguse ohtu. Lisaks on United Airlines ja US Airways tänavu teatanud tasu tõstmisest teise ja enamate kohvrite eest, sarnaselt on toiminud ka British Airways.
Seotud lood
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.