• 08.01.08, 18:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ministeerium: automaksu eesmärk on panna inimest autost loobuma

Rahandusministeeriumi kinnitusel oleks võimaliku saastemaksu kohaldamise otseseks eesmärgiks inimeste suunamine keskkonnasõbralikemate ja väiksemate autode kasutamisele või loobuma üldse autost ning kasutama ühistransporti.
Eestis eelistatakse suurema võimsusega autosid kui mujal Euroopas. „Üle 2-liitrise töömahuga autosid oli 2006. aasta detsembri seisuga ARK andmetel Eestis 24% kõikidest registreeritud sõidukitest. Enamikes Euroopa Liidu liikmesriikides on see protsent 9-12. Sealjuures näitab rahandusministeeriumi hinnangul uute autode müügistatistika, et populaarsed on erinevate mudelite võimsamate mootoritega ja hea varustustasemega variandid, samuti luksusautod ja maasturid,“ ütles rahandusministeeriumi maksupoliitikaosakonna peaspetsialist Meelis Laube.
Küsimusele, millal oleks reaalne vajadus kehtestada Eestis autoomanikele saastemaks ütles Laube: „Kui ühiskonnale põhjustatav kulu ületab kütuseaktsiisist laekuvat summat. Autode rohkust ilmestab fakt, et 2006. ja 2007. aastal lisandus Eesti teedele peaaegu 70000 sõiduautot ja väikekaubikut.“
Saastemaksu kehtestamise aluseks võiks ministeeriumi peaspetsialisti sõnul võtta võimsuse, mootorimahtu, kaalu, sõiduki maksumuse, CO2 eritamise või kütuse tarbimise.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rahandusministeeriumi peaspetsialiston seisukohal, et maksustada tuleb kõiki sõidukeid, kuid kindlasti tuleb maksumäära diferentseerida. „Läbi erineva maksumäära saab anda inimestele selge signaali, et eelisatud on keskkonnasõbralikumad ja vähem ruumi võtvad autod,“ ütles Laube.
Küsimusele, kellest Eesti võiks võtta eeskuju saastemaksu poliitika kujundamisel vastas Meelis Laub, et Euroopa Komisjoni soovitab sõidukimaksude kehtestamisel arvestada keskkonnaaspekti, näiteks võiks maksumäär arvesse võtta CO2 eritamine või kütusekulu. Ministeeriumi kinnitusel võetakse maksumäära kehtestamisel CO2 eritamist arvesse näiteks Hollandis, Soomes ja Rootsis. „Üldiselt lähtuvad riigid põhimõttest, et raskemad ja võimsamad autod on maksustatud kõrgemalt,“ kinnitas Laube.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele