• 25.06.07, 08:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suur maantee-ehitus takerdus Tõlliste silla kohal

Mullu sügisel pidulikult avatud suurim teeprojekt Jõhvi-Tartu-Valga maantee pole tegelikult tänaseni lõplikult käigus, sest kümme kilomeetrit enne Valgat on maanteeameti saamatuse tõttu valmimata üle Väike-Emajõe viiv Tõlliste sild, kirjutas Äripäev.
Jabur olukord põhjustab liiklejatele juba üle poole aasta ebamugavusi: Valka viib küll tuttuus asfaldilint, aga kohale jõudmiseks peab tegema üle Tõrva sõites 12 kilomeetri pikkuse ringi. Tõsi, poolelioleva silla juurde on paigaldatud tehniline abisild, kuid seda tohib ületada vaid teedevalitsuse kirjalikul loal.
Tõlliste silla ehitus venis, sest tellija maanteeamet suutis silla juures maad omava väliseestlasega kokkuleppele saada alles eelmise aasta oktoobris ehk siis, kui vastvalminud maanteele anti viimast lihvi. Kuna maaomanik ei olnud nõus loobuma jalakäijate tee alla jäävast maast mitte mingi hinna eest, vormistatakse temaga isikliku kasutusõiguse seadmise võlaõiguslik leping.
"Riigihanke väljakuulutamisel ei olnud meil kokkuleppeid kahe maaomanikuga," tunnistas maanteeameti europrogrammide osakonna juhataja Urmas Konsap. "Arvame, et risk on end õigustanud, sest kui me oleks Tõlliste silla riigihankest välja jätnud ja alustanud hankega pärast maaomanikuga kokkuleppele saamist, siis tõenäoliselt ei oleks me jõudnud töid ettenähtud aja jooksul ja tingimustel lõpetada." Suurprojekti rahastamise lõpptähtaeg on selle aasta lõpp.
Tartu-Valga teelõikude riigihanke võitja ASi Teede REV-2 ehitusdirektor Mati Kõpper ütles, et maaprobleem selgus alles tööde käigus. "Kui konkursil osalesime, ei teadnud me võimalikust viivitusest midagi," rääkis Kõpper.
Kõpperi sõnul oli ette nähtud, et 42,2 kilomeetrit uut teed saab valmis kaheksa kuuga ning sild valmib üks kuu hiljem ehk eelmise aasta oktoobri lõpus. Tegelikult hakati vana silda lammutama alles novembris. Maanteeameti viimane lubadus on, et 19 miljonit krooni maksev sild ja selle pealesõiduteed avatakse liikluseks augusti keskel. Silda ehitab alltöövõtjana AS K-Most.
"Meile tähendab silla viibimine saamata jäänud raha ja tööde ümberkorraldamist," lausus Kõpper. "Aga mis teha, objekt tuleb ju ära lõpetada ja protsessima me tellijaga ei hakka."
Eelmise nädala neljapäeval kell kaks päeval polnud Tõlliste silla juures askeldamas ühtki töömeest.
Küll aga vuras ehitusobjektil viibitud poole tunni jooksul kõrval asuvast ajutisest sillast üle mitu bussi ja paarkümmend autot. Kas neil kõigil ületusluba oli, ei tea. Mitu autot keeras aga otsa ringi, kui nägid sillal seismas ajakirjanikku, kes erines tavapärastest teetöölistest.
Üks noormees marssis minu juurde ja veendunud, et tegu ei ole kontrolliga, helistas poole kilomeetri kaugusel seisvale džiibijuhile, et õhk on puhas. "Meil jäi tegelikult luba koju," leidis džiipi hüpanud mees vabanduse.
Päev hiljem selgitas Valga politseijaoskonna juhtivkonstaabel Silver Sildnik, et nad teevad silla juures pistelist kontrolli. "Täitsa avalikult passime, mitte ei ole põõsas," täpsustas Sildnik. "Enamikul on ikka load, mõnel reidil pole ühtegi vahelejääjat olnud."

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 25.02.25, 14:25
Logistika Eestis
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele