21. mai 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ettevõtjad noolivad sõdureid

Vastupidi levinud arusaamale, et ajateenistus on maha visatud aeg, omandab osa sõdurpoisse sõjaväes eriala või tõstab oma kvalifikatsiooni sedavõrd, et ettevõtjad küsivad üksteise võidu vabanevaid poisse endale tööle.

Enim nõutud on muidugi sõjaväes C- või E-kategooria saanud autojuhid, kellel võrreldes vaid mööda asfaldilinti sõitvate kolleegidega on kuhjaga ekstreemsetes tingimustes sõitmise kogemusi, kirjutas Äripäev. Kui lisada, et mõned noormehed saavad ka ADR-tunnistuse ehk ohtlike ainete veo loa, siis sobivamat sohvrit on näiteks kütust vedaval transpordifirmal keeruline leida.

"Meil saavad aastas 80 poissi autojuhiload ja neid poisse rekkafirmad jahivadki," räägib Eesti suurima manöövriüksuse logistikapataljoni ülem kapten Marek Bankiir. Ta on parasjagu Põlvamaal Mooste vallas, kus kaitsevägi peab kevadist suurõppust Kevadtorm.

Samas tunnistab Bankiir, et tegelikult vajab ka sõjavägi üleajateenijatest autojuhte ja muid spetsialiste, kuid sõjavägi ei suuda konkureerida ettevõtetega palga osas. "Heal juhul jääb meile näiteks edasi teenistusse aastas vaid viis autojuhti," tõdeb Bankiir ja laiutab käsi: "Meil saab vanemautojuht netopalka umbes 7500 krooni ehk poole vähem kui veoautojuht transpordifirmas."

Kutselise autojuhina saab sõjaväes juhiload omandanud noormees hakata leiba teenima siiski alles pärast seda, kui ta on vähemalt 21 aastat vana ja tal on aasta otsa taskus olnud B-kategooria juhiluba. Samuti peab ta enne tööle asumist läbima ametikoolituse.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077